BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Ežiukas Vilniuje

Pasidžiaukime dar vienu mokesčiu: įvažiavimas į senamiestį - 10lt

parašė: eziukassukedais · 2009-05-13 · 34 komentarai

Pagaliau bus apmokestintas įvažiavimas į senamiestį! Galėjo visai eismą uždrausti, bet bus ok ir jo apribojimas mokesčiais - bent pinigėlio SĮSP susirinks ant sulūžusių troleibusų remonto.

Ok, situacija ta, kad nuo 2010m greičiausiai teks mokėti už įvažiavimą į Vilniaus senamiestį. Kainuos šis malonumas 10lt. Gyventojams mokėti nereiks (užteks nusipirkti daviklius, kurie pakels vartus), o dažnai besilankantys/dirbantys galės įsigyti korteles ir su jomis įvažiuoti už 5lt. Ta proga bus mažinamos parkavimo kainos nuo 3lt iki 2lt už val (valio valio!).
Galit apžiūrėti žemėlapį su apmokestinta zona bei apvažiavimais.

Nors ir pats jau esu prie tų ratuotųjų, kurie turės mokėti už komfortišką judėjimą senamiestyje, tačiau labai džiaugiuosi šiuo žingsniu. Kodėl? Nes siauros gatvelės ir seni namai nėra ta erdvė, kur turėtų nuolat lakstyti automobiliai. Jau nekalbu apie triukšmo bei užterštumo lygį. Bevaikščiodami aktyvesnėmis gatvėmis atkreipkite dėmesį į kvapą - ar taip turėtų dvokti į UNESCO įtrauktas senamiestis?

Kad nemanytumėt, jog fantazuoju apie visas tas naudas, noriu apžvelgti Londone įdiegtos analogiškos sistemos rezultatais (ačiū, Tadai, už nuorodą į tyrimą!).

Trumpa situacija:
Įvažiavimas į teritoriją - £5; apmokėjimai grynais, kortelėmis, sms'u, internetu; pažeidėjus fiksuoja numerį atpažįstančios filmavimo kameros.

Pasiekimai:

  • Sumažėjęs užterštumas
  • Padidėjęs pravažiuojamumas
  • 30% padidėjęs dviratininkų eismas
  • 14% sumažėjusi kelionės trukmė
  • 30% padidėjęs kelionės planavimo patikimumas
  • per dieną pravažiuoja 50 000 mažiau automobilių

Nežinau, jums spręsti, ar tai ok, ar ne :)

Anw, faktas tas, kad senamiestyje situacija pagerės. Tačiau pablogės aplink mokamą zoną, kadangi ten prasidės ypatingai didelis nemokamų aikštelių ieškomumas. Mieli gyventojai, ruoškit grandines uždaryti savo kiemus! Tikrai nemanau (kad ir koks naivus bebūčiau), kad savivaldybė pasirūpins papildomu parkavimu prie įvažaivimo į zoną :)

Surinkti pinigai keliaus į bendrą SĮSP kišenę, tad bus skiriami bendriems reikalams - ypač visuomeninio transporto skoloms grąžinti o kada nors gal net ir plėtrai.

O aš tuo tarpu einu ieškotis pigesnio sulankstomo dviračio, kurį galėčiau vežiotis bagažinėje. Senamiestyje - mokamas ten įvažiavimas, ar ne - greičiausias būdas judėti yra ir bus dviratukas ;)

Patiko (0)

Rodyk draugams

Kategorijos: Susisiekimas



34 komentarai ↓

  •   Karvė // 2009-05-13 @ 05:53

    Šiaip palaikau šią įdėją, tačiau manau, kad mokestis truputį per didelis. Galėtų būti kaip Londone £5, taip čia 5Lt. Arba galimybė mokėti už praleistą laiką ir kaina kaip požeminiam parkinge. Arba už 10Lt, bet parkingas būtų nemokamai (ar 1Lt). Laisvesnės gatvės ir švaresnis oras - svarbu, bet reikėtų nors truputį būti user-friendly. Manau tikslas turėtų būti ne vairuotojus išgrusti iš senamiesčio, o tiesiog atpratinti naudotis juo kaip short-cut'u…

    Na bet jei bus galimybė mokėti SMS, tai mokės darbas :)

  •   Karvė // 2009-05-13 @ 05:57

    Tiesa įdomu kaip tu taxi. Tikiuosi jiem irgi duos tuos leidimus, kaip centro gyventojams…

  •   nuolaida // 2009-05-13 @ 07:13

    Palauk, kol įsigysi automobilį pats. Aš esu už pačią idėją, bet prieš jos įgyvendinimą. Pas mus daro, o po to galvoja. Pirmiausia reikia paruošti kur žmonės galėtų palikti automobilius prie įvažiavimo į mokamą zoną, o po to apmokesdinti nors ir 20 Lt.

  •   Mindaugas // 2009-05-13 @ 07:40

    Pasigedau smartu. Kodel negali skirti smartams isskirtiniu salygu? Mazos masinytes, mazai tersia, mazai vietos uzima…

    As manau kad negerai apmokestinti senamiesti. Pirma reiktu iskuopt ta SiS nuo visokio biurokratinio brudo. Cia tas pats kas pilti vandeni i kiaura reti. Kiek bepiltum tiek isbega.

    Ir nesuprantu isvis koks tikslas apmokestinti ivaziavima ir dar apmokestinti stovejima. Eilinis kartas kai ziurima kaip gauti daugiau pinigu, neatsizvelgiant i miestieciu norus.

    As pats esu uz naudojimasi viesu transportu. O kainos uz ivaziavima per dideles.

  •   Fruktas // 2009-05-13 @ 08:47

    O tai tipo už įvažiavimą sumokėsiu, o paskui dar ir už parkavimą? Nuostabu… Man problemų mašinos nekėlė, man po senamiestį prasivažiuot netgi labai smagu būdavo. Apsišika jie tegu galvas su tokiais įstatymais, debilai. Ir visokie pseudo hipiai kaip tamsta autorius, kuriems atseit labai jau svarbu "senamiesčio išsaugojimas ir oro užterštumas" gali taip pat labai sėkmingai pasinaudot mano patarimu triesti sau ant galvos ir patylėti. Idiotizmas.

  •   Anonimas // 2009-05-13 @ 08:54

    Senamiesčio restoranai, kavinės ir parduotuvės tai labai skaudžiai pajaus.

    Jau dabar Vokiečių gatvė yra beveik vien jaunimėlio ir vieno kito turisto pasilinksminimų vieta, o įvedus šį mokestį vilniečiai vargu ar važiuos į Senamiestį pasivaikščioti ir pasėdėti lauko ar vidaus kavinėje.

    Jau nekalbu apie visokias paslaugų kontoras, kurių klientai nenorės mokėti už apsilankymą po 10 litų miestui.

    Vienžo, toks sprendimas pavers Senamiestį turistų, nuvorišų ir beautomobilio jaunimėlio šėlsmo zona.

    Vilniečių ten nebebus…

  •   eNyu // 2009-05-13 @ 09:40

    Kaip tik ir laukiau, kol kas nors pagrįs šito sprendimo atlikimą kokiu nors tyrimu apie Londoną.:) Neatsižvelgiant į tai, kad mūsų gerbiami autoritetai nelabai yra pasiruošę šiam sprendimui infrastruktūriškai.
    Pati idėja gal ir teisinga, įgyvendinimas - ne.
    Kita vertus, nelabai suprantu, kur pas mus yra matoma problema? Su jokiu Londonu mūsų senamiesčių nesulyginsi. Automobilių kiekiai yra tūkstančius kartų mažesni. Stovėjimas mokamas ir vietų statymui nedaug. Nelabai man aiškus šito sprendimo pagrindimas.

  •   sqrt // 2009-05-13 @ 11:30

    Ežiukas su automobiliu važinėja, ir nei vienas iš komentatorių nepalaiko švaraus miesto idėjos. Tuoj pataps eziukastiranoje.lt…

  •   Tadas // 2009-05-13 @ 11:40

    nelabai didelė teritorija bus apmokestinama. daroma, kad išvengti tranzito per senamiestį, idėja gal ir gera, bet mokestis manau neadekvatus.

  •   Sypsnis // 2009-05-13 @ 11:42

    Stovėjimo aikštelės bus, gaila, kad ne taip greitai kaip norėtusi. Prie operhauso turbūt greičiausiai (kokie 2-3 m.) :)
    Nieko tam senamiesčiui blogo nuo apmokestinimo neatsitiks, kažkaip visai šauniai užsienio senamiesčiai gyvuoja apmokestinus. Tik va pasivaikščiot po senamiestį reikės ateiti, o ne atvažiuoti :)
    Nebus bent jau visas senamiestis viena didelė stovėjimo aikštelė, kaip yra dabar. Žmonių srautas manau nuo to tik padidės.
    P.S. O Londono tyrimas man patiko tuo, kaip keitėsi žmonių reakcija prieš ir po mokesčio.

  •   aladin // 2009-05-13 @ 12:42

    As irgi uz ir manau neteisus tie kuriems tai nepatinka.
    Aisq as suprantu , kad niekas nenori moketi uz ivaziavima kazkur, bet jei nepadarys apmokestinimo tai niekada ir nepasikeistu situacija senamiestyje. Mokamas stovejimas irgi labai logiskas, nes jei butu nemokamas, tai senamestis pataptu pigia stovejimo aikstele, 10lt ir stovi kiek nori kur nori :].
    O dabar tikrai su dviraciu i senamiesti dazniau varysiu.
    Tik visos parduotuves ir kavines aisq nukentes, turbut tiesiog sumazes ju ir tiek.
    Tie kurie negyvena senamiestyje negali to lengvai suprasti kaip tai yra gerai :].

  •   Sypsnis // 2009-05-13 @ 12:54

    Tik savivaldybei reiktų pamiršti jų minėtus užtvarus, nes tai sukels grūstis ir dar paveldosauga jiems viduriniu pirštu pamojuos prieš nosį.

  •   Anonimas // 2009-05-13 @ 13:43

    pats gyvenu senamiestyje, todel ir nuomone mano siek tiek grieztesne.

    sienamiestis musu toks mazas - galetu uzdrausti visai. O rinkti pinigus uz pravaziavima - visai sveika mintis - sumazes senu masinu parkas, judejimas, pageres oras pagaliau.

  •   Darius // 2009-05-13 @ 13:55

    Butu paprasciau, pigiau ir patogiau pertvarkyti Pylimo gatve i dvipusio eismo. Bei padaryti dar keleta eismo krypciu pakeitimu.

    Be to pries priimant toki sprendima senamiescio prieigose turetu atsirasti stovejimo aiksteles.

    Pats gyvenu senamiestyje ir puikiai matau kaip neracionaliai cia sutvarkytas eismas. Nuolat privalai pravaziuoti ratu puse senamiescio kad patektum i salimais esancia gatve. Stai Jums ir papildomas automobiliu srautas.

  •   Flyin Dre // 2009-05-13 @ 14:16

    O jūs nemanot, kad kas labai norės, galės įsigyti kortelę, nors jam tai ir nepriklauso?

  •   Anonimas // 2009-05-13 @ 17:05

    O tai jai su troleibusu ar autobuso važiuoji taip pat reikės mokėti ?

  •   Lunas // 2009-05-13 @ 17:27

    deja deja, jei tamsa autorius nezinojo, rinklaivos uz parkavima ir ivaziavima visai neplaukia i SISP kisene, o i bendra miesto biudzeta, taigi manyti jog surinkti pinigai bus skiriami troleibusu parku naujinimui, parkingu statybai tiesiogiai , manau nerealu.
    Antra, niekas neklausia urbanistu ir architektu nuomones. Zinau, po keliu menesiu visi verks, kad vat kokie blogi dedes architektai nieko nepadare kad chaoso aplink senamiesti sutvarkyti. O juk tie patys dedes architektai pastarajai minciai riboti (tai teisingiausias zodis, nes toks yra tikslas) eisma senamiesciu nepritaria,nes aplinkine infrostruktura visiskai tam neparuosta. Pylimo gatves pralaidumas yra vos 6000tukst. auto/val ir tai ji neatitinka siandieniniu poreikiu, kas desis kai ja visi vaziuos nuo stoties darydami apylanka. Jau nekalbu apie parkingu trukuma isoriniame perimetre. Deja Londono pavyzdis ir tyrimas neatskleidzia kitos medalio puses, tai uzterstumo ir parkavimo problemos milziniska didejima aplinkiniuose rajonuose. Ypatingai tarsa, nes susidaro spustys del kuriu ji itin didele. Tai ne mano, bet dedziu urbanistu ir architektu nuomone, kurie man desto, todel manau kad pakankamai subjektyvi.
    trecia, suprantu, kad raginimas rakinti kiemus yra juoko forma, bet deja tai nera formaliai teiseta - dauguma namu pastatytu iki 1995m stovi ant valstybines zemes, i kuria patekimas negali buti ribojamas.
    manau riboti eisma is esmes reikia lt ten dazanai besilankantiems nera daug. Taciau pirmiau reikia paruosti infrastruktura: parkingus isorinemia perimetre, kad senamiestis netaptu vien "verslinku" su naujais bmw parkingu. Jau dabar egzistupja problema del senamiescio gyventoju konsistencijos, ateityje ji dar labiau dides.

  •   paulius // 2009-05-13 @ 17:32

    eželi, o ar teko ką girdėti apie motociklų ir motopyrdų neapmokestinimą? jie dar daugiau dvokia ir triukšmo skleidžia, bet įleisti bus, atseit "jų sugaudyti ir taip neįmanoma".

  •   eziukassukedais // 2009-05-13 @ 17:34

    pauliau, girdėjau,
    tačiau jei paskaičiuotum, kiek šiuo metu keturračių ir kiek dviračių motorinių transporto priemonių tupi senamiesty, pamatytum, jog automobilių kiekis daug didesnis. tai reiškia, kad ir bendra tarša/triukšmas/užimama erdvė/vibracija yra daug didesni :)

  •   manau // 2009-05-13 @ 18:37

    Bet šiaip juokas tas, kad šitas projektas bus nuostolingas. Atsiminkit, tikrai taip bus. Su senom gerom Lietuviškom bananų respublikos ir susisiekimo paslaugų darbo tradicijom tai niekada neatsipirks ir neatneš jokių pajamų tam žlungančiam viešajam transportui. Kažkokios dukterinės įmonės kokius 3 metus iš to pasipelnys, ir galiausiai viskas bus užraukta kaip nuostolinga veikla. Nes čia LIETUVA.

  •   Anonimas // 2009-05-13 @ 22:40

    Koki automobili isigijai eziukai ?

  •   sugrizimas // 2009-05-14 @ 11:52

    Kažkodėl man asmeniškai visiškai nesvarbu, kas, kiek ir kuo važinėja po senamiestį. O išvardinti privalumai atrodo juokingi. Nei sumažėjęs užterštumas, nei padidėjęs pravažiuojamumas, nei lakstantys dviratininkai ir apmažėjęs automobilių srautas nepapildys nei mano, nei tūkstančių kitų žmonių piniginių… Žinoma, neturiu mašinos, tad darbas senamiestyje ir toliau neš man tik pelną, o ne nuostolius.

    Kitas dalykas - 10Lt(ar5Lt) už kiekvieną įvažiavimą? Tai jeigu tenka įvažiuoti į senamiestį kasdien darbo dienom, jau mažiausiai 100Lt susidaro (plius parkingo išlaidos)… Galbūt, žinoma, žmonėms, galintiems leisti sau automobilį, plius minus 100LTL ypatingo skirtumo nesudaro, bet visgi…

  •   FoxaZ // 2009-05-14 @ 13:17

    Gerai, sugalvojo pinig7 pasirinkt :)

  •   Ignas // 2009-05-14 @ 15:48

    Valio! 3 kart UŽ.
    (dviratistas ir automobilistas - tiesiog kojas turiu ir galiu paeiti 5 minutęs auto pasistatęs toliau ar dviračiu numynęs)

  •   Kernius // 2009-05-15 @ 18:01

    Geras sprendimas. Pagaliau senamiestį bus ramu :) Rygoje juk seniai taip yra…

  •   Audrelis // 2009-05-17 @ 16:47

    Aš už. Tik galvojau, jog šiek tiek didesnė "mokama" teritorija bus.

  •   paulius / g-taskas.lt // 2009-05-20 @ 20:06

    Ignai, o tu įsivaizduoji kur bus tas "auto pasistatęs toliau"? :) Nebus taip, kaip yra dabar, tiesiog tau reikia pasistatyt mašiną toliau. Visiems reikės. Dėl ko, gali būti, kad tas toliau bus maždaug ties Minsko IKI.

  •   xaocass // 2009-05-22 @ 10:10

    Pradekim nuo tyrimo:
    -Sumažėjęs užterštumas
    Kur, senamiestyje? O kaip aplinkiniuose rajonuose? Ar apie maziau uzdirbancius ir gyvenancius prastesniuose rajonuose galima ir pamirsti?

    -Padidėjęs pravažiuojamumas
    Vel tas pat: kur? Senamiestyje? Gi ten kaip sakot ir reikia riboti eisma, o cia iseina kad pagerinam pravaziuojamuma, kad zmones galintys moketi po 10lt uz pravaziavima galetu greiciau ir patogiau nuvaziuoti…?

    -30% padidėjęs dviratininkų eismas
    Sitas gerai

    -14% sumažėjusi kelionės trukmė
    Zr. punkta del pravaziuojamumo

    -30% padidėjęs kelionės planavimo patikimumas
    wtf? :D Ir vel kalbama viena pie senamiesti vsisikai pamirsus aplinkinius rajonus, kurie taps parkavimo aikstelemis bei nesibaiganciu kamsciu rajonais…

    -per dieną pravažiuoja 50 000 mažiau automobilių
    Kiek cia procentais…?

    Tiems kas sakot kad nesunku paeit 5min, tai sakyciau paziurekit kaip dabar su parkingu uzimtumu aplink senamiesti - ten ir dabar piko metu vietos nerasi, o kas bus kai puse senamiescio automobiliu issikraustys…?

    "ir nei vienas iš komentatorių nepalaiko švaraus miesto idėjos" - kodel "miestas" tai tik senamiestis?

    Kas liecio motopyrkas bei motociklus - uzvakar teka sedet lauko kavineje, ir sakyciau, kad is kokiu poros simtu pravaziavusiu automobiliu (is akies) gal kokie 4 buvo garsiai baubiantys ir dar 2-3 garsiai pasileide muzika, uztat motociklu pravaziavo kokiu 10-15 ir vaziuojant bet kuriam is ju (100%) reikejo daryt keliu sekundziu pauze, laukti kol jie pravaziuos kad galetum toliau girdet savo pasnekova…

    Sumuojant - pati ideja riboti eisma gal ir nera bloga, bet musu realijomis normaliai ja igyvendinti neimanoma be labai rimtu investiciju.

  •   buuu // 2009-05-28 @ 22:16

    visiskai sutinku su “xaocass”

    Grazu, ir naudinga senamiescio gyventojams, o visiems kitiesms ir ypac aplinkiniams - abejoju ar bus is viso naudos.

    Ideja saldi, bet kaip visada darome neapmaste pasekmiu.

    Jau ryskiai kazkas is valdininku stumianciu sita ideja gyvena senamiestyje.

    Gal geriau butu padaryti daugiau gatviu skirtu “tik gyventojams/darbuotojams” kuriose eismas butu apribotas, bei labiau kontroliuojams (baudu galima butu prisirinkti is to pakankamai, jei reikia $$$), bet palikti bent siek tiek pravaziuojamu.

  •   paulius // 2009-06-02 @ 04:35

    blogis yra tai, kad yra bandoma su’centr’inti miestą. atseit, kad centras - gerai, brangu, šventa, neužteršta, bla bla bla… modernūs miestai turi daug centrų, ten viskas pasiskirstę, o vilnius yra pasmerktas žlugti.

  •   eziukassukedais // 2009-06-02 @ 09:38

    pauliau,
    einu Tomkui tavo komentarą persiųsti. jam turėtų patikti toks intelektualus konstatavimas apie žlugimą :D

    Vilnius ir turi 2 centrus. Bet čia kalbama apie senamiestį, kurį reikia saugoti nuo žalingo apliknos poveikio. o gatvių nepraplatinsi gi…

  •   vibratorius // 2009-07-16 @ 14:10

    joa butinai ir britvininkams visiems uzdrausti reiketu…

  •   ro // 2009-10-12 @ 10:04

    Londone norint ivaziuoti i pacia centrine 1 zona mokestis 30 svaru, todel ten nepamatysi (bebveik) jokiu masinu. Tik taksi, double-deckeriai ir velo dviratukai :)

  •   Treniruočių programa // 2009-11-20 @ 21:42

    Nebijokit greitai apmokestins ir orą, kuriuo kvepuojam :)

palikti komentarą