BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Ežiukas Vilniuje

Veloparkas – daugiau dviračių stovų Vilniuje

parašė: eziukassukedais · 2010-05-12 · 31 komentarai

Viena iš dažniausiai įvardinamų miesto dviratininkų problemų – saugių parkavimo vietų nebuvimas. Ją bando spręsti Rimi su Vilniečių užimtumo skatinimo agentūra mieste pristatydami patogių dviračių saugojimo stovų. Projektas vadinasi „Veloparkas“. Šiandien buvau jų pristatyme – dalinuosi žiniomis.

Visame mieste, 19-oje vietų liepos mėnesį turėtų išdygti stovai, prie kurių sumoje galės būtų prisegami 200 dviračių (neabejoju, kad lietuvaičiai sugebės prisegti ir 300 - jei tik norės). Vietos parinktos - dažnai lankomose miesto erdvėse, netoli dviračių takų ir stengtasi atrinkti zonas, kurios saugomos filmavimo kamerų (šį projektą, pasirodo, irgi prižiūri užimtumo skatinimo agentūra). Štai vietų sąrašas:

* Lukiškių aikštė (Gedimino pr.)
* V. Kudirkos aikštė (Gedimino pr.)
* S. Moniuškos skveras (Vilniaus g.)
* Vokiečių g.
* Rotušės aikštė
* Skveras prie Maironio paminklo (Maironio g.)
* Sereikiškių parkas
* Sereikiškių parkas (II)
* Nepriklausomybės aikštė (Gedimino pr.)
* Katedros aikštė
* Prie nacionalinio muziejaus
* Prie Petro ir Povilo bažnyčios (Antakalnio g.)
* Prie Hyper Rimi (Žirmūnų/Lukšio g.)
* Prie santariškių ligoninės (santariškių g.)
* Prie Jaunimo darbo centro (Aguonų g. 10)
* Prie spaudos rūmų (laisvės pr.)
* Prie VPU fakulteto (T. Ševčenkos g. 31)
* Saulėtekyje (Prie VU)
* Prie baltojo Tilto (Upės g.)

Pristatymo metu, žinoma, neapsieita be šiokio tokio cirko, kai Lietuvos dviratininkų bendrijos narys užsipuolė atstovę beskaičiuodamas projekto kaštus bei kad Europos praktikoje parkavimo vietos atrenkamos pagal tai, kiek dviračių prirakinama prie medžių (prisipažinkit, kada paskutinįkart dviratį rakinot prie medžio - mano spyna jų paprasčiausiai neapglėbia!), o šiuo atveju tai atlikta nebuvo (t.y. nebuvo suskaičiuota, kur daugiausiai prie medžių pririštų dviračių). Pati bendrija tvirtina, kad su jais projektas derintas nebuvo (neskaitant vieno laiško), tad galima sakyti, jog dviratininkai įtraukti nebuvo. Ar tai žalinga projektui - pamatysime.

Reali nauda - daugiau patogių (o ne ratus laužančių) stovų mieste. Mano nuomone vietos parinktos gerai ir logiškai. Beje, Rimi atstovas pripažino, kad prie prekybos centrų vis dar stovi klasikiniai visiškai nepatogūs stovai ir jie artimiausiu metu neplanuojami keisti. O ar pažadas juos patogius statyti prie naujų parduotuvių bus ištesėtas - irgi matysim.

Dviračių infrastruktūros mieste - trūksta. Malonu, kad privačios iniciatyvos skiria išteklius tą gerinti, tačiau šios veiklos norėtųsi kryptingesnės: prieš tai apsibrėžiant kryptis, jas paviešinant, apdiskutuojant ir tik tada kviečiant privačius investuotojus.

Patiko (4)

Rodyk draugams

Kategorijos: Kita



31 komentarai ↓

  •   Lax // 2010-05-12 @ 23:02

    Bet rimtai - stato tai bilekur, kaži ar jie dviratininkauja, kad pasirinko tokias vietas. Taip, jos populiarios, dideli srautai žmonių, bet klausimas kam rakinti dviratį parke, ar katedroj. Koks pointas? Aplink nėra gi jokių parduotuvių, kavinių ar dar ko, kur galimai užsuktų dviratininkai.

  •   ruta // 2010-05-12 @ 23:23

    aha, man irgi atrodo visiska nesamone. sereikiskese niekas netrukdo su savim dvirati veziotis. stovo prireikia tada, kai eini i kokios nors istaigos vidu, taigi visur prie iejimu turetu buti stovai, arba dar geriau - uzdaros saugyklos.

  •   ruta // 2010-05-12 @ 23:26

    as tai, siaip jau, pripratau dvirati rakinti prie stulpu/stulpeliu/medziu/kelio zenklu ir panasiai :) isvis nereikia tu stovu :)

  •   pow // 2010-05-12 @ 23:27

    kažkaip stovai būna tik prie didžiųjų prekybos centrų. O visur kitur rakinu kur papuola - prie stulpų, lempų, medžių, tvorų. Tam ir pirkau ilgą spyną :)
    Jei vietos bent kelios parinktos strategiškai geros, tai ten greit nebus vietos kur rakinti savo dviratį, nes dviračių bus daug :D o jei blogos, tai net ir nebus kam rakint…
    o tie senieji stovai man tai tinka - geriau nei nieko. Tik nepatinka kai jie būna nepritvirtinti prie žemės.

  •   Tsu // 2010-05-13 @ 09:30

    Taip..daznas atvejis, kad eidama i kokios istaigos ar parduotuves vidu inirtingai ieskau stulpo.. Siaip turbut sie stovai problemos kur rakinti dvirati neisspres. Prie universitetu stovai turetu buti be jokiu sneku!! ir jie turi buti saugus! Dziaugiuosi, kad bent prie mano darbo pagaliau yra normalus stovai. Kuriuos stebi vaizdo kameros. Pritrukus netgi antra primontavo. dar jeigu sumontuotu nuo lietaus stogelius..et, bet ka as cia bandau apgauti…
    Dziaugiuosi del tu stovu kurie bus primontuoti prie viesuju istaigu. Kiti kazi ar pasiteisins.

  •   KEdas // 2010-05-13 @ 20:41

    Dėl ko labiausiai ir nuogąstavau pamatęs „brėžinį“: stovas yra NE U formos, o kažkokio psicho fantazijos vaisius: apatinis U raides jungiantis vamzdis virš žemės yra iškilęs 10cm, turbūt specialiai tam, kad nulaužyti dviračių sparnus, simpleksus ar grandinių apsaugas. Negi taip sunku buvo tą vamzdį tvirtinti prie žemės? Taip supaprastėtų ir konstrukcija, ir rėmas būtų tvirtesnis, ir dviračiai liktų sveiki.
    Gyvą pavyzdį (ne forume pateiktą vizualizaciją) galite pamatyti čia: http://www.zooomr.com/photos/frankas/8255933/
    Štai kas gaunasi, kai projektą kuruoja dviračio neturintis žmogus, kuris jaučiasi pakankamai kompetetingas, kad jam nereikia tartis nei su dviratininkais, nei mato reikalą perskaityti 9 puslapių iliustruotą PRESTO stovų statymo vadovą.
    Aš neviltyje :(

    Rašykite tai VŠĮ laiškus su savo atsiliepimais adresu info@darbolaikas.lt

  •   KEdas // 2010-05-13 @ 20:50

    Ir dar: mano manymu, tas 50×1,5 vamzdis yra per plonas, ir vandalams kils pagunda jį nulaužti. Metalo kainos skiriasi ne taip ir baisiai, tad visai būtų nieko, kad gamintų iš storesnio vamzdžio, pvz. 76,1×1,6mm.
    Kainos be nuolaidos ir be PVM perkant vamzdį iš Onninen būtų 76,1×1,6mm×1m=51Lt vs 48,3×1,6mm×1m=32Lt. Taigi, viso stovo medžiagos pabrangtų nuo 32Lt×12m=384Lt vs 51×12m=612Lt, bet daiktas bent stovėtų :)
    Ne paslaptis, kad nuolatiniam pirkėjui pas Onninen nuolaidos gali ir 40% siekti, bet tai jau ne LDB reikalas, svetimų pinigų skaičiuoti nesinori. ;)

  •   KEdas // 2010-05-13 @ 20:52

    P.S. Šiandien apvažiavau centrą, pasikalbėjau su dviratininkais, tai vaizdas labai keistas. Toks jausmas, kad semestras pasibaigęs, nes prie fakultetų net žiemą daugiau dviračių matydavau, kalbinti studentai-dviratininkai praktiškai niekuo nesiskundžia, nes tvorų prie fakultetų randa ir taip. :( Per savaitgalį tikrai nespėsiu surasti dar 10 vietų, kuriose vertėtų įrengti stovus, tad turėsime stovų ir parkuose.

  •   Julius // 2010-05-15 @ 14:54

    Pirma pastaba staipsnio autoriui - parkavimas yra nevartotina svetimybė (pastebiu jau ne antram straipsny) Bet šis žodis įsišaknijęs labai giliai, net ir STR’uose tebevartojamas.

    Kas liečia stovus prie fakultetų - grupiokui nugvelbė dviratį pirmą dieną jį prirakinus prie fakulteto esančio dviračių stovo (naudojo pigų troselį). Iš esmės visi tokie stovai turėtų būti stebimi vaizdo kamerų.

  •   pfft! // 2010-05-15 @ 22:34

    Jei kriterijus prie medžių prirakinti dviračiai - vieta nr1 kur jie turėtų stovėti yra VU MIF’o vidinis kiemelis ;)

  •   pow // 2010-05-16 @ 20:07

    vakar sugalvojau, kad saugi parkavimui vieta galėtų būti ir stotyje… Juk tas viešasis transportas savaitgaliais vėlai pradeda važinėti ir ne visada norisi į kitą miestą vežtis dviratį. Kainos keistos :)

  •   pfft! // 2010-05-19 @ 00:12

    pow: ček this out: http://www.kautra.lt/mes-draugiski-dviratininkams

    Su Kautra nemokamai, priešingai nei su užsibranginusiais geležinkeliais.

  •   hm // 2010-05-23 @ 11:20

    Kameros jokia ne panaceja, dienos metu prie darbo, po kameromis priejo, pasilenke, maiseli pasidejo, grandine nukirpo ir nuvaziavo su dviraciu, o apsauga net nesuode kad kazkas ne taip.

  •   anglu kalbos // 2010-06-09 @ 19:15

    Saugių vietų Vilniuje nėra. Mano vienam draugui iki birželio pirmos nuvarė du dviračius, vieną iš jų Gedimino prospekte vidury baltos dienos. Tai po to trečiam nupirko spyną, kuri kainuoja beveik tiek pat kiek ir pats dviratis. Senas spynas vagys karpė kaip siūlus.

  •   pfft! // 2010-06-09 @ 23:05

    Saugių vietų nėra ir nebus. Jų nėra ne tik Vilniuje, bet ir vakarų Europoje.
    Jei nori, kad dviratis būtų daugmaž saugus:

    1. Nusipirk gerą D-lock arba grandinę (man labiau patinka grandinės - nes galima aplink juosmenį “apsukt”). Mano mėgstamiausia pagal patogumą: Abus steel-o-chain, 85cm ilgumo.

    2. Važinėk paprastu dviračiu. Įsigyk senesnį naudotą gero gamintojo dviratį, nepagailėk pinigų meistrams (kur aš vežu neišduosiu, ir taip apsivertę darbais ;) ir turėsi patikimą bet akių netraukiantį dviratį.

    Bet tpfu tpfu tpfu aš Lietuvoj sugebėjau 2 metus pravažinėti darban su 2,5 tūkst lt kainavusiu dviračiu ir nieko nepavogė.

  •   cloo // 2010-06-10 @ 10:07

    hehe, 3 stovai Gedo prospekte, kur po 19tos val. dviračiams važiuoti draudžiama :)

    [plyta: “Draudžiama įvažiuoti visoms transporto priemonėms, išskyrus maršrutinį
    transportą“]

    Lai išsiaiškina ką tos plytos turi reikšti, nes pykstu ant policijos kam man neleido važiuoti Pylimo g. stoties link..

    Beje, ar surado tą maniaką kuris traiškė kritinę masę? Rodos visi pamiršo.

  •   Mindaugas // 2010-12-29 @ 22:14

    Maciau siuos naujuosius stovus. Tik kai kas cia pasinaudojo tuo ir nuomavo dviracius >:|

  •   wolf servisi // 2011-02-09 @ 00:27

    Ginsberg cautioned, though, that the correlation between the Mexican flu-search terms and actual epidemiological data hadn’t been verified

  •   plus siemens servisi // 2011-02-20 @ 01:28

    I know we still haven’t cooked up our Spring 2008 Menu post, but I wanted to pimp Toshokan Sensou SO BAD I detracted from doing that and dedicated a post for this series instead.

  •   plus ariston servisi // 2011-02-20 @ 01:29

    Not much plot-wise developments happen in this episode, though it allowed us to see a glimpse of Jun

  •   google reklama // 2011-03-18 @ 15:06

    dabar tuos dviracius vogia kaip perkunas…

  •   Gintaro pinigai internete // 2011-04-27 @ 17:47

    Šiaip jau tai tie senoviniai stovai tikrai keistoki. Ne į kiekvieną galima įgrūsti savo dviratį. Bet kokie stovai apsaugos nuo ilgapirščių? Štai kur reali problema!

  •   forklift // 2011-05-25 @ 10:03

    nice post! thanks for sharing!!

  •   google reklama internete // 2012-03-05 @ 12:53

    taip kad nebeliko tu dviraciu

  •   kaip numesti svorio // 2012-03-05 @ 12:54

    viskas apie lienejima
    butinai uzeikite pas mus

  •   forex trading strategies and systems // 2012-03-05 @ 12:55

    learn trading today
    everything u need to know

  •   Dviratininkas // 2013-09-11 @ 11:43

    Čia radau keletą gražių dviračių stovų ir laikiklių. Tik klausimas kaip manote, kaip jų patikimumas? Kalbu apie tuos kur dviratis kabinasi už pedalo ir už rato. Kaina tikrai gera.
    http://joksita.lt/siuksliu-dezes-ir-pelenines/dviraciu-stovai-ir-laikikliai/

  •   Dviratininkas // 2013-10-05 @ 20:46

    http://www.man.lt/kaip-dviraciai-ir-dviraciu-stovai-vietos-po-saule-ieskojo/

  •   darbas anglijoje // 2014-08-06 @ 11:50

    na forumas tikrai mires…

  •   Dviratininkas // 2014-12-05 @ 19:47

    Taigi žiema, visi savo dviračius bolidus garažuose laiko :)

    http://www.dviraciustovai.lt

  •   Dviratininkas // 2015-06-22 @ 09:37

    Ką manote apie tokią naujieną?

    http://www.dviraciustovai.lt/elektroninis-dviraciu-stovas-bindio/

palikti komentarą