BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Ežiukas Vilniuje

Įrašai su tema 'Kita'

Sereiškiškių parko rekonstrukcija: FAQ

parašė: eziukassukedais · 2010-04-20 · 27 komentarai

Planuojama sutvarkyti dar viena miesto erdvė. Nuostabi žinia, pagalvosite. Deja, ne visi. Net ir prieš mirštančio parko miesto centre sutvarkymą nusiteikusių žmonių atsiranda. Liūdniausia pasidaro, kai paskaitau šių žmonių pasisakymus. Visiems komentaruose neatrašysi, tad naudojuosi žodžio platumu bloge ir teikiu atsakymus į dažniausiai užduodamus klausimus:

Begėdžiai išpjovė medžius! Kuo jie nusikalto?

Visiškai nesupratau tos tragedijos dėl medžių kirtimo. Buvo pašalinti keli medžiai, nes jie sirgo ir per keletą metų mirtų patys bei galbūt sužalotų žmones. Medžių masyvai yra nuolat formuojami specialistų kiekvienoje jais užsodintoje erdvėje. Lietuvos miškuose jie kertami dešimtimis ar šimtais, bet gedulas jiems neskelbiamas. Siūlau čia irgi nedaryti tragedijos. Tuo labiau, kad bus pasodinti nauji.

Išpjovė medžius – Vilniuje jų ir taip trūksta, neturime gi kuo kvėpuoti, negalima rasti šešėlio pasislėpti nuo saulės!

Vilnius turi ypatingą erdvę, kuriuo sunkiai gali pasidžiaugti kiti Europos miestai – mišką pačiame centre. Tik patys to nevertiname. Jei norisi tiesiog gryno oro gurkšnio, siūlau apsilankyti Vingio parke. Jei tikros medžių apsupties - galima lįsti gerokai giliau ir po kelių valandų kelionės atsirasti Karoliniškėse. O Sereikiškių parkas - tai parkas, kuris privalo turėti jam būdingą infrastruktūrą ir retesnį užsodinimą.

Padarys sterilų parką, kur nieko negalėsime veikti. Dirbs tik privačios (o varge, visur tie verslininkai…) kavinės ir kažkokios petankės (wtf???) aikštelė.

Parkas bus daug labiau struktūruotas ir tankiai suplanuotas. Bus viešos erdvės piknikams ir vaikų žaidimams, bus ir mažosios architektūros, kur įsimylėjėliai galės netrukdomi šnekučiuotis niekeno netrukdomi. Atsiras įdomios floros, kurios be galo trūksta Vilniui. Parke sau vietą ras kiekvienos amžiaus grupės žmonės: net ir senjorai, kurie, atrodo, Vilniuje išvis neegzistuoja, nes neturi finansų mėgautis brangiu kultūriniu gyvenimu. Dabar galės nemokamai pažaisti šachmatais, o gal net susidomės aktyvesniu bei labiau socializuotu laisvalaikiu - petanke. O privačios kavinės…juk nėra nieko tobuliau, nei ledai su kava gamtos apsupty. Ir tikrai nemanau, kad norėtumėt juos pirkti iš „valdiškų“ (pvz. Navicko) rankų.

Gi taip smagu pasivaikščioti parku naktį. O dabar rakins…

Taip, rakins, nes vandalizmo grėsmė visada egzistuoja. O norint turėti gražią erdvę, teks ją saugoti. Nepasakyčiau, kad dabar šis parkas vakarais užtvindytas žmonėmis. Naktinius pasivaikščiojimus paupiu aš irgi dievinu, tačiau Vilniuje egzistuoja daugiau, nei viena pakrantė. Jei nesiseks rasti savarankiškai, galėsiu rekomenduoti keletą smagių maršrutų.

Vagys! Dar vienas projektas pinigams praplauti! Lauko nuo lovio!

Siūlau atsimerkti ir apsižvalgyti, kur pinigai plaunami daug didesnėmis apimtimis. O čia bent miestas naudos gaus.

Kam tas vakarietiškas parkas? Sutvarkykime suoliukus, užsėkime žole, išvalykime pakrantes ir bus puiku!

Žinot, kur šis pasiūlymas girdėtas? Lukiškių aikštės projekte. Diskutavom, kaip gi reiktų įrengti miesto aikštę, kas joje turi stovėti, kokią funkciją atlikti. Bet vis atsirasdavo manančių, kad PIEVA miesto centre yra gerai. Mielieji, turime šaunią pievą prie Baltojo tilto. Siūlau ja naudotis (aš tai ir darau), o parką palikti parku.

To sum up: pokyčių baimė ir noras išsaugoti turimus patogumus yra suprantami. Bet neleiskime šiems jausmams užtemdyti proto ir kovoti prieš paprasčiausią miesto atnaujinimą.

Siūlau dar paskaityti:

Pokalbis su projektuotojais

VU Gidas: sodo istorija nuotraukose

Buržujaus pozicija šiuo klausimu

Delfi apie atnaujinimo planą ir medžių kirtimą

Laimikis.lt prieš rekonstrukciją (pagaliau argumentai)

Rodyk draugams

Temos: Kita

SĮSP viešai svarsto įlipimą per priekines duris

parašė: eziukassukedais · 2010-04-15 · 9 komentarai

Paskutinėje diskusijoje apie alternatyvas automobiliams esant aukštoms degalų kainoms, komentaruose nuolat skambėjo: sutvarkykime viešąjį transportą. O didžiausias jo minusas – nepageidaujami asmenys besitrinantys į šoną ir riečiantys nosį. Benamių temai net atskirą įrašą esu paskyręs. Kaip spręsti? Viena iš idėjų – keleivių įlaipinimas tik per priekines duris. Apie šią idėją diskutavome ir šiame bloge, pradinę poziciją išsakė ir SĮSP vadovas. Ir pagaliau, signalas, kad ketinama imtis veiksmų – SĮSP apklausa, kurioje kviečiama pasisakyti, ar verta darbo dienomis nuo 21val ir pilnus savaitgalius keleivius į viešąjį transportą laipinti per priekines duris. Iš esmės apklausos pirmi trys atsakymai yra persidengiantys, bet gal tai neesminis dalykas.

Idėja įlaipinimą per priekines duris taikyti tik nepiko metu yra puiki kaip įvedimo kampanija. Žmonės sužinos apie naujas taisykles, pradės vystytis kultūra. Po pusmečio galima būtų pereiti prie pilno laiko. Argumentus galite paskaityti jau minėtame tekste.

Taigi bėkit balsuoti! Nesvarbu kaip, bet svarbiausia netylėti :)

Rodyk draugams

Temos: Kita

Kas bus, kai už benzino litrą mokėsim virš 7 Lt?

parašė: eziukassukedais · 2010-04-13 · 27 komentarai

Su dabartinėmis kuro kainų kilimo kainomis toli nenueisim. Bijau prognozuoti iki kada ramiai burnosim ant valstybės ir degalų tiekėjų bei platintojų, bet įtariu, kad turėsime vieną pykčio žiniasklaidoje bangą, kai benzinas pasieks 5 Lt už litrą, o kai kokius 7-8 Lt, turės įvykti KAŽKAS.

Nesitikiu, kad staigiai visi persės ant dviračių ar į troleibusus. Per daug išlepinti automobilių esam. Bet siūlau įsivaizduoti, kaip jausitės, kai ant degalinės kainų tablo šalia E98 įsižiebs skaičius 7,12 Lt…nekažką, ane? Aš vartoju dyzelį, kurio kainos mažesnės, bet ir šis jau gerokai perkopė 1€ ribą. Visiškai nedžiugina!

Taigi kaip judėsime po kelerių metų? Ar yra šansų, kad pradėsime naudoti alternatyvias susisiekimo priemones? Gal per tą laiką atsiras talpių ir nebrangių akumuliatorių technologija, kuri leis gerokai pigesnę (ir švaresnę!) elektrą naudoti judėjimui? Siūlau komentaruose apie tai padiskutuoti.

O šiokiam tokiam įkvėpimui: YikeBike – elektrinis miesto dviračio pusbrolis:

Rodyk draugams

Temos: Kita

Tips’n'tricks: pigiai iš Vilniaus į Kauno oro uostą ir atgal

parašė: eziukassukedais · 2010-04-07 · 12 komentarai

Artėja vasara - keliausim dar daugiau, nei iki šiol. Norisi tai daryti kuo pigiau ir paprasčiau. Pigiausius skrydžius siūlo Ryanair - vasarą iš Kauno į Barseloną, Paryžių ir kitas puikias vietas skraidysime be persėdimų ir už juokingas sumas (kokius 200-300Lt į abi puses). Taip, iš Kauno oro uosto. Bet juk tai tik 100km! Pvz Barselonos oro uostas, į kurį skraido Ryanair, irgi yra ne pačioj Barcoj, o Žironoje (taip pat 100km) - tai kaina, kurią sumokame už ypač pigius bilietus.

Rašau kelis patarimus vilniečiams, kaip kuo pigiau ir paprasčiau nusigauti nuo Kauno oro uosto iki namų. Kelionė į priekį analogiška - gal tik kai kurie variantai neveiks.

  • Oro uostas - Kauno stotis

Autobusu. Nr 29. Kaina 2 Lt (1 Lt studentams).  Važiuoja retai: tvarkaraštis.

„Tranzuoti“. Kabutėse, nes iki autostopo tolokai. Sistema paprasta: palaukiat prie mokėjimo už parkavimą automato. Jei matot, kad žmogus normaliai atrodo ir turi apytuštį automobilį, drąsiai užklauskit, gal pavežtų. Iš mandagumo ir jei leidžia principai (man ne) galit pasiūlyti pinigų. Žmonės pigiais skrydžiais naudojasi paprasti, tad paieška ilgai neužtruks. Paskutinįkart mane pavežėti vienas vyrukas pasisiūlė net neprašytas :) Beje, bendrakeleivių galite paieškoti dar skrydžio metu. Kaina: 0Lt.

  • Kauno stotis - Vilnius

Autobusu. Kaina 18-30 Lt (studentams -50%). Tvarkaraštis.

Traukiniu. Kaina 15-17 Lt (studentams -50%). Tvarkaraštis.

  • Oro uostas - Vilnius

„Tranzuoti“. Su Ryanair skraido daugybė vilniečių, tad vertėtų pasiklausti, kur nuo oro uosto jie važiuoja. Dar vienas variantas - su pakeleivinga mašina važiuoti iki Savanorių prospekto ir nuo ten užsiimti tikruoju autostopu.

Mikriuku. Oro uosto keleivių išvežiojimu rūpinasi viena įmonė, vykdanti tiesioginius vežimus iki Vilniaus. Kaina kandžiojasi - 39 Lt (be studentiškų nuolaidų), o tvarkaraštis suderintas tik su kai kuriais skrydžiais, tad gali tekt gerokai palaukti. Naudotis siūlau tik kraštutiniu atveju.

Neužmirškit ir car-sharing puslapių: žmonės, kuriems nesinori vežioti vien oro, iš anksto pasiskelbia, kur/kada važiuoja ir kiek keleivių gali priimti:

Vaziuojam.lt
Facebook puslapis

Ten galima ir paskelbti ir apie ieškomą automobilį. Kiek peržiūrėjau, pas mus jie nelabai veikiantys, bet gal vasarą suaktyvės. Užsienyje yra labai išgelbėję - siūlau prisiminti, kai planuosit keliones.

Įdomu, kada Kaunas nuties bėgius iki savo oro uosto ir galėsime turėti maršrutą Kauno oro uostas - Vilniaus oro uostas jungiamiesiems skrydžiams?

Įrašas svečio teisėmis nukeliavo ir į Ryanair bei apskritai pigių skrydžių eksperto Makaliaus blogą.

Rodyk draugams

Temos: Kita

Ketvirtus metus – apie viešojo transporto atnaujinimą

parašė: eziukassukedais · 2010-04-05 · 7 komentarai

Šįkart užmiršau paminėti, bet neseniai blogui suėjo 3-eji metukai. O žinot, koks jo trečiasis įrašas? Apie viešojo transporto atnaujinimą. Turbūt pirmasis apie poreikį prabilo A. Zuokas ir pasiūlė Vilniui tramvajų. Taigi daugiau nei trejus metus kalbame apie tą patį, bet realių žingsnių beveik nematyti. Tramvajus, metro, oro gondolos, valtys, automatiniai taksi ir tiesiog esamos sistemos atnaujinimas: pasiūlymų puokštė vis didėja. Bet kas iš to?

Apie automatinius taksi gal kalbėta mažiau. Net galima vadinti šių metų TOP pasiūlymu. Gal mažiau apsirūkymu jų autorių skatinančiu kaltinti, bet ne mažiau fantastiniu. Štai pristatomasis klipas:

Video matome tik 3D simuliacijas, tačiau pati sistema jau realiai diegiama. Oro uoste. Šie taksi - labai puiki priemonė: greita, ekologiška, intymi (nereikia trintis su n nepažįstamųjų), taupanti laiką. Bet tuo pačiu tinkanti mažoms erdvėms (kaip pramogų parkams, parodų paviljonams ar sudėtingiems transporto mazgams), kurios turi apibrėžtą lankytojų ratą, aukštą apsaugos sistemą. Palyginus su kokiu nors Paryžiumi, Vilnių gal ir galima vadinti „maža erdve“, tačiau ji turi per daug skirtingų žmonių ir yra per mažai apsaugota. Galvą dedu, kad šie vagonėliai labai greitai pataptų benamių nakvynės vieta. Antra priežastis - šie vagonėliai greičiausiai važinėtų bendrame eisme su automobiliais. Vilniaus vairuotojų kultūrą vertinu optimistiškai ir su laiku ji tik taisosi, bet nuoširdžiai netikiu, kad išvengtume konfliktinių situacijų bei avarijų - gi automatiškai valdomi taksi neturėtų tokios reakcijos kaip žmogus, negalės prognozuoti pėsčiųjų, automobilių ar dviračių vairuotojų elgesio.

Pagrindinis privalumas, kodėl tikėčiau šia sistema, tai kad ji yra atidirbta „vakaruose“, taigi tie aspektai, kurie galimybių studijoje pastebimi, būtų išsprendžiami daugmaž kokybiškai. Ir dėl tos pačios priežasties kategoriškai esu prieš dabartinės autobusų-troleibusų sistemos patobulinimą (kurį, beje, labiausiai palaiko savivaldybė), nes iš daugybės pavyzdžių matome, kad SĮ SP sėkmingai failina su dauguma savo valdomų projektų. Kolkas protingiausia mano manymu sistema - į bendrą eismą nesikišanti traukinių sistema, kuri centre palenda po žeme, o miegamuosiuose rajonuose važiuoja sau skirtose juostose. Vienintelis senamiestis, kur atstumai nei pėstute, nei automobiliu nėra greitai įveikiami, galėtų būti įdiegiama aukščiau aprašyta automatinių taksi sistema.

Viena priežasčių, kodėl taip lėtai judame - ne tik savivaldybės neveiksnumas ar baimė priimti spendimus, bet ir verslo interesai, sėkmingai bendradarbiaujantys su valdžios atstovais. Ar automatinių taksi gamintojai jau susidraugavo su „savivaldybės atstovais“? Pamatysime po pusmečio. Jei ši idėja dar bus gyva, galėsime į klausimą atsakyti teigiamai.

O ką jūs manot apie šiuos elektrinius keturviečius vagonėlius? Užmirštam visai, diegiam tik mažoje erdvėje, ar apraizgom visą miestą?

Rodyk draugams

Temos: Kita

Travel Channel eteryje – apie Vilnių ir Lietuvą

parašė: eziukassukedais · 2010-04-03 · 16 komentarai

Lietuviškas internetas dūzgia: Travel Channel išleido laidą apie Lietuvą!!!

Dievinu gerą dokumentiką: su trupučiu sveiko humoro, gražiais vaizdais (dokumentika - ne pasiteisinimas jų neturėti!) ir svarbiausia - netingėjimu įdėmiai pasidomėti tiriamu objektu. Lietuva šiuo atveju. Be pagyrų, bet su plačiu ir atsakingu požiūriu.

Apie Lietuvą sužinos 75 mln. žiūrovų - tokią auditoriją turi Travel Channel. O jei norėsit draugams pristatyti šalį, turėkit dar vieną medžiagą. Beje, jei rasit, kur klipas patalpintas nekarpytas, numeskit komentaruose. Nes kiek iki šiol mačiau, viskas greitai ištrinama…

Rodyk draugams

Temos: Kita

Tikroji vamzdžio paskirtis

parašė: eziukassukedais · 2010-03-29 · 38 komentarai

Vilnius:

Kaunas:

Tikiuosi daugiau nebebus keliamas vamzdžio reikalingumo klausimas.

Rodyk draugams

Temos: Kita

„Žemės valanda“: išjunk šviesą ir ateik į Rotušės aikštę

parašė: eziukassukedais · 2010-03-27 · 7 komentarai

Ar žinojot, kad 1/3 lietuvių švaisto elektros energiją? Apie pasaulinius skaičius jau net nekalbu! Todėl kasmet organizuojama akcija „Žemės valanda“, kurios metu gyventojai kviečiami vienai valandai išjungti visus elektrą vartojančius šviesos šaltinius. Taip simboliškai leisime Žemei atsikvėpti ir kiekvienas asmeniškai pasižadėsime su energija elgtis protingai ištisus metus. „Žemės valanda“ vyks šiandien, šeštadienį, 20:30-21:30.

Akcija prasminga ir net efektyvi: apie ją bei pačią problematiką dūzgia visa žiniasklaida. Bet juk nieko linksmo sėdėti namie tamsoje. Todėl Ekoinstitutas su LiJOT išjungus šviesą kviečia ateiti į Rotušės aikštę. Ten jau lauks didelis kalnas žvakių, bet kiekvienas irgi atsineškime ką nors natūraliai skleidžiančio šviesą: deglą, žvakę, popierinį žibintą ar pan.

Akcijos metu viso pasaulio pagrindiniai pastatai taip pat prigęsta: Brandenburgo vartai, Eifelio bokštas ir t.t. Rotušes pastatas taip pat pritems, tad susirinkus centrinėje miesto aikštėje prie žvakių šviesos bus tikrai jauku :) Palaikymą akcijai šiemet išreiškė ir Prezidentas Valdas Adamkus:

Beje, visi prisijungę kviečiami apie tai pranešti akcijos puslapyje, taip pat facebooke, twitteryje ir kitais kanalais - šiandien juos dedikuokime šiai temai.

20:30, 60min be elektros, Rotušės aikštė. Daug žvakių ir geros nuotaikos - tam, kad kartu padėtume savo erdvėlaiviui Žemei :) (oras puikus, girdėjau iki vakaro toks ir liks)

Rodyk draugams

Temos: Kita

Kritinė masė iz bek!

parašė: eziukassukedais · 2010-03-26 · 9 komentarai

Tikiuosi jūs, kaip ir aš, jau ketvirtadienį išsitraukėt dviračius ir patikrinot, kas su jais negerai. Kad ryt galėtumėt pasitaisyti iki vakaro ir tada į Kritinę masę! Kaip visada: penktadienio 18val, Katedros aikštė. Apsukam ratą mieste, grįžtam, iškeliam dviračius virš galvų ir einam ragauti alaus.

Priminimas vairuotojams: nesinervinkit, jei mus sutiksit. Automobilių kamščiai vyksta dukart darbo dienoj, o dviratininkų - tik kartą per mėnesį.

Priminimas pėstiesiems: atpraskit nuo vaikščiojimo dviračių takais su pasiteisinimu „gi dabar dviratininkai nevažinėja!“. Aš asmeniškai riedėdamas taku dėl pėsčiųjų nebesitraukiu (to linkiu ir kitiems).

Priminimas man: nusipirkti priekinį žibintą ir nebegąsdinti aplinkoj nesiorientuojančių pėsčiųjų ant dviratininkų takų - gi skambutis dažniausiai lieka neišgirstas :)

Rodyk draugams

Temos: Kita

3D pasivaikščiojimas po Vilnių

parašė: eziukassukedais · 2010-03-25 · 1 komentaras

Google dar nenufotografavo mūsų miesto Street View apžiūrai, tad reikia tenkintis kitais, paprastesniais projektais. Štai VU gidas siūlo Vilnių patyrinėti per 360cities.net puslapį: charakteringos vietos 3D režimu ir aukšta raiška. Kas gali būti geriau, jei draugui iš užsienio nori parodyti miestą? Ir, beje, ne tik Katedros aikštę ar Užupį, bet ir Fabijoniškių kiemą ar Pučkorių atodangą. Užskaitom kaip miesto rinkodaros įrankį. Žymėkit į bookmakrs’us ir neužmirškit, kai prireiks: www.360cities.net/area/vilnius-lithuania

Rodyk draugams

Temos: Kita