BLOGas.lt
Lėktuvų bilietai
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Ežiukas Vilniuje

„Susisiekimo paslaugos“ sugalvojo kaip bris iš skolų

parašė: eziukassukedais · 2009-03-26 · 28 komentarai


Foto nukosėta iš eFoto.lt

Jau kalbėjome apie tai, kaip SĮ „Susisiekimo paslaugos“ (Toliau - SĮSP) galėtų susiveikti pinigų - gi vis skundžiasi, kad biudžetas tuščias. Pagaliau ėmėsi plano. Apie jį ir pakalbėkime.

Parengti keli triukai, iš kurių tikimasi prikapsės arba bus tiesiog sutaupyta litų. Štai jie:

1) Naktinių autobusų naikinimas - mat važinėjo nuostolingai. Tai yra labai labai liūdna žinia studentams ir kitiems nedideles pajamas turintiems. Nors maršrutų ir nedaug, bet visgi su jais galima buvo visai sėkmingai grįžti iš pabaliavojimų. Dabar teks kviesti taksi. Gerai, kad bent jų kainos krenta. Visų taksi kainas su numeriais rasit eTaksi.lt - dabar juo teks naudotis gerokai dažniau…

2) Rinkliava už įvažiavimą į senamiestį. Super! Esu apskritai už draudimą įvažiuoti į senamiestį. Siauros gatvelės turėtų būti skirtos pėstiesiems ir dviračiams, o ne automobilių parkavimui! Dabartinis variantas irgi gan ok - rinkliava gerokai sumažins įvažiuojančių kiekį ir dar pagelbės SĮSP. Tačiau yra du niuansai: pirma - daug kainuos visa įranga - ar tam yra lėšų?. Gi turime daugybę įvažiavimų į senamiestį - visuose reiks statyti pakeliamas užtvaras su atsiskaitymo aparatais. Kitas dalykas - auto parkavimas. Yra per mažai vietų, kur palikti automobilius. Pvz jei norėsiu patekti į Trakų g, tai kur auto statyti? Prie Lietuvos k/t? Gi ten vos kelios vietos…tad šį reikalą reiktų gerai apgalvoti.

3) Vėlinama autobusų ir troleibusų parko pradžia. Jie startuos ne 4:30, o 5:30. Manau visai logiškas žingsnis - nelabai įsivaizduoju, kas galėtų reguliariai važinėti pirmaisiais troleibusais.

4) Baudų zuikiams didinimas. Finally!!! Kiek galima buvo laukti? Dabar jos - 10-20lt. O nuolatinis kainuoja 110lt. Kur logika? Planuojama baudą kilstelti iki 100lt.
Prie to paties - baudos už neleistinoje vietoje pastatytą auto greičiausiai bus išrašomos tiesiog SĮSP kontrolierių, o nebūtinai policijos (kas iki šiol užimdavo daug laiko). Ir dar greičiausiai niekas nebeblokuos ratų - užteks nufotografuoti pažeidėją (saugokitės, mėgstantys parkuotis ant dviračių takų - mano mobiliakas daro puikias foto!)

5) Mažinama kompensuojama bilieto dalis. Vietoj 80% liktų tik 35%. Sorry, šios idėjos nepalaikau. Aš nekalbu apie tai, kad studentui 70lt yra tikrai daug. Tačiau čia atsiranda socialinės problemos. Sau tai galintys leisti, tada tikrai nusipirks automobilius ir važinės jais. O važinėję troleibusais teįpirks greičiausiai senus kledarus, kurie ne tik kad kamščius didins, bet ir nežmoniškai terš miestą. O troleibusuose liks važinėti tik tie, kurie auto tikrai neįpirks. Ir turės dar didesnę, ir taip mažų, pajamų dalį skirti nuolatiniui. Ne, vardan mažesnės socialinės atskirties, švaresnio miesto ir trumpesnių kamščių - palikite tą pačią kompensuojamą dalį. Tuo labiau, kad ji su SĮSP niekuo nesusijusi - tuos 80% ir 50% sumoka savivaldybė!

Tai dar nėra patvirtintas dalykas - kuriama komisija, kuri per kelis mėn paruoš konkrečių veiksmų planą. Tačiau pvz naktinių autobusų ir darbo laiko vėlinimas įsigalios jau nuo balandžio 1.

Ką manot apie šį planą chuliganą? Ar padės jis išbristi SĮSP iš skolų ir pradėti gerinti paslaugų kokybę? Ir ar tikrai visi taupymo būdai gali būti pateisinami?

Patiko (0)

Rodyk draugams

Kategorijos: Susisiekimas



28 komentarai ↓

  •   Karvė // 2009-03-26 @ 02:31

    Na apmokestinus įvažiavimą į senamiestį tikrai reikėtų pirmiausia pasirūpinti parkavimo vietomis. Ir taip jau aplink senamiestį būna visur mašinų pristatyta ten dirbančių, bet mokėti už parkavimą nenorinčių/neišgalinčių automobilių. Jau dabar nėra vietų, tai kas bus, kai norinčių bus dar daugiau?

  •   Sypsnis // 2009-03-26 @ 08:24

    Na pritariu tik senamiesčio apmokęstinimui. Dar baudų zuikiams kėlimas yra logiškas, bet negi pritarsi savęs skalpavimui :)
    O dėl įvažiavimo į senamiestį tai ne tiek jau daug tų įvažiavimų yra, reiktu pasitikrint, bet apie 10-12. O ir investicijos nebūtų tokios milžiniškos. Jeigu įdomu galėsiu daugiau papasakot. Be to planuojamos berods 9 naujos daugiaaukštės stovėjimo aikštelės, operhauso aikštelė jau projektuojama. Tad visas reikalas po truputį juda.

  •   zilvinas_s // 2009-03-26 @ 08:56

    Rytiniais autobusais dažniausiai naudojasi žmonės dirbantys pamainomis (siūlyčiau atsikelt kokį rytelį ir pravažiuot apie 4:30) pamatysi, kad ne taip jau mažai naudojasi rytiniais reisais.
    Susisiekimo paslaugos prieš keisdamos tvarką, turėtų remtis statistika (kiek, kur, kuriuo laiku vaziuoja keleiviu), o ne burti iš kavos tirščių

  •   eziukassukedais // 2009-03-26 @ 09:00

    Sypsni,
    o kur tos naujos aikštelės bus statomos? Tikiuos prie operos bus požeminė :)

    zilvinas_s,
    čia aš galiu burti iš tirščių - SĮSP tikrai puikiai žino, kuriuo metu kuriais maršrutais kiek žmonių važiuoja. Naktiniai autobusai apie 2am į Saulėtekį vežantys neretai nesutalpina visų studentų (bent prieš kelis mėn taip buvo). Bet jei neatsiperka - reiškia neatsiperka. Kerpam…

  •   nuolaida // 2009-03-26 @ 09:25

    Matau automobilio neturi. Prisiparkuoti ir palikti jį nevažiuojant į senamiestį nėra kur. Net senamiestyje nėra kur. O dabar visas senamiesčio vietas uždarius bus lengviau?

    Kita dalis: apmokesdinus įvažiavimą senamiestyje sumažės parkuojamų automobilių? Jei bus taip, jie surinks mažiau pinigų už parkavimą.

    Pas mus viską daro per šikną - pradžioj draudžia, o po to galvoja ką daryti. Pradžioj turi būti sąlygos, o tik po to draudimai.

  •   Originalas // 2009-03-26 @ 09:45

    Ha, 70Lt už nuolatinį! Geriau net ir po 100Lt baudą susimokėt, o tikriausiai bauda studentui vėl su "nuolaida" kaip seniau tik 10Lt vietoj 20Lt. Dabar tai išvis nuo 2009 niekad nepirkau nei talonėlio nei nuolatinio, nes bauda 10Lt, o nuolatinis >20Lt, bet su mano dideliu važinėjimu, tai tik vieną kart teko tą baudą mokėt nuo 2009. :D

    Jei čia jų palanas, tai 10x tik padidins bankrotą, kadangi mikriukai vėl susimažino kainas po litą nuo 4 iki 3, nuo 3 iki 2. :) Tie kas 15min važiuoja, važiuoja 3 kart greičiau, tai kas išvis tų kvailų autikų ar troolikų lauks, jei ten dar persidinėt reik. Mikruškių tiek maršrutų, kad nesunkiai visad praktiškai iki vietos nuveža. :)

  •   Justas // 2009-03-26 @ 10:07

    Sorry, bet tu labai jau šališkas. Kaip suprantu, esi studentas ir važinėji troleibusais. Tai nuolaidų naukinimas jau labai blogai. Man tas vienodai šviečia. Aš važinėju mašina ir man blogai, kad reikės mokėti už įvažiavimą į Senamiestį. Tai kuo tavo argumentas geresnis už mano?

  •   u- // 2009-03-26 @ 10:12

    1)na su naktiniais man asmeniškai ne kliūtis. vistiek dažniausiai tenka sulaukt pirmųjų rytinių.. o pastaruoju metu tai susiplanuoju kas kartu važiuotų su nuosavu automobiliu.. šiaip ką darysi, galbūt ir neapsimoka jiems tas reisas..
    2)dėl manęs tai ok. pats ten nevažiuoju :) bet yra kam kils dėl to problemų, tad čia reiktų rimčiau apgalvoti..
    nuolaida> nesumažės parkuojamų tikrai.. kaip tik reik galvot, kaip užtikrint, kad tų vietų būtų pakankamai.
    3) vėlinama pradžia. šitą sprendimo variantą mes per ekonomikos paskaitas buvom sumąstę. jei neatsiperka - naikinam.. aišku yra nemažai žmonių kam tų autobusų/trūlų reik, galbūt aktyviausius maršrutus galima palikt (nuo stoties pačiu anksčiausiu 2trūlu teko važinėt, tai sėdimos vietos būdavo užimtos visos).
    4) nevažinėju zuikiu, tai dėl manęs tegul didina. tuos 22lt mėnesiniui iš principo galiu sumokėt, tiesiog būdamas sąžiningas.
    5)o vat dėl šito tai nesutinku.. na jau 70lt už mėnesinį tikrai nemokėsiu, geriau zuikiu važinėsiu.. nors greičiausiai kooperuosimės barakuose ir su auto varinėsim.. arba šiltuoju sezonu dviratį iš kaimo parsivešiu..

  •   manau // 2009-03-26 @ 10:13

    well.. That's official, su tokiom nuolaidom dviratis yra geriausia transporto priemonė studentui :) .. O dėl parkavimo tai baikit verkti. Automobilizmo skatinimas nieko gero neduoda tik vėl tą patį poreikį platint gatves, siaurint šaligatvius ir versti miestą milžinišku parkingu. Geras pvz Rotušės aikštė - renovuota, salyginai gražiai atrodant AUTOMOBILIŲ STOVĖJIMO AIKŠTELĖ. Ar buvo verta? ;)

  •   Valdemaras // 2009-03-26 @ 10:16

    Tiesa, aš pats kaip studentas, negaliu nesipiktinti jų norais padidinti nuolatinio kainą. Tačiau tuo pačiu, kadangi esu dirbantis studentas, 70 pinigų nėra taip baisu, kaip papildyti gatves dar vienu "pirmuku".
    Pagaliau bus didinamos baudos zuikiams - juokingai atrodė jos iki šiol, labai kontrastavo su nuolatinio kainomis.

  •   aaa // 2009-03-26 @ 10:19

    to justas>>

    studentų daug, jų paklausa elastinga ir toks stiprus kainos padidėjimas tikrai reikš, kad daug kas persės į automobilius (keletas mano pažįstamų persėdo jau po pirmo pakėlimo iki 20lt).. tada tiek tarša padidės, tiek kamščiai, tiek apkritai betvarkė vilniaus eisme (nuo to negeriau nei studentam nei tau)..
    apmokestinus senamiestį problemų turės daugiausia tie, kas ten važinėja. kai kurie galbū netgi atsisakys automobilio..

  •   Andrius // 2009-03-26 @ 10:23

    Man labiausiai patinka 4b punktas - fotografavimas automobilių neleistinoje vietoje pastatytų. Čia galės visi žmonės prisidėt prie tvarkos su savo fotografijomis :). Bet šis fotografavimas galios visame mieste (+ prekybos centrų invalidų vietos) ar tik ten kur mokamas parkavimas?

  •   Originalas // 2009-03-26 @ 10:34

    Jau seniai gali fotkint ir siųsti visus auto. Tarkim kledaras kieme stovi, nenaudojamas, nufotkini su numeriais, nusiunti, ateina kažkam bauda ir dar turi išsivežti. Lygiai kaip koks grybas kieme ant žolės parkuodavo savo mersą, nors pilna vietos, nusiuntėm, ir daugiau nei kart nemačiau, kad vėl ten parkuotų. :)

    Dabar žiema, mažai automobilių, super mieste.. Persės kiekvienas durnius prie auto vairo, vėl bus kamščiai nežmoniški. :( Ypač tie studentai su savo kledarais, kur sulūžtą viduryje sankryžos tie jų guoliai pastoviai.. ir stumia, daro nesąmones, trukdo eismui. Plius smulkių avarijų daug, nes visokie žiopliai važinėja, lempą, bamperį nukala, ir aišku daro kamščius, kol mentai atvažiuoja.. Čia tikrai geriau nebus, kad pigiau su automobiliu važinėt..

  •   shiny // 2009-03-26 @ 11:20

    1 - biški liūdna, nes kartais naktiniai praversdavo. nors dažniausiai vis nepataikydavom pagaut ir žygiuodavom pesčiom arba su taksi (:
    2 - kadangi mašinos neturiu, tai manes nepaveiks. bet šiaip manau kad ne nuo to galo pradeda - reik ne apmokestint pirma, o sudaryt galimybes parkuotis kažkur ir pan, tada jau senamiestį tvert tvorom. na, bet čia kaip visada, lietuviškai (:
    3 - pritariu turbūt ir maršrutų vėlinimui (aišku, tikrai yra nelaimingų žmonių, kuriems reik darbe būt kokią 5 val ryto, bet jei toks tik vienas per maršrutą, tai tikrai napsimoka). įdomu kaip tai paveiks vakarinius troleibusų reisus
    4 - baudas jau senai reikėjo didint! nors vienas normalus sprendimas
    5 - Noooooo! tik ne tai (: nes dabar tie studentiški nuolatiniai tikras išsigelbėjimas. 70 lt tai ačiū, aš geriau pesčiom pasivaiksčiosiu.

  •   Milda // 2009-03-26 @ 12:16

    Nepamirškit, kad panaikinus naktinius, troleibusų ir autobusų darbo grafikas ne tik kad nebus pailgintas, bet dar ir sutrumpintas! Nuo balandžio 14d. visų maršrutų troleibusai ir autobusai baigs važiuoti 23.30.
    Taigi, jei norėsi ilgėliau pabūti klube arba kad ir iš paprasčiausio koncerto grįžti, reikės mokėti už taxi. Patikėkit, studento tokia alternatyva tikrai nevilioja. Juolab, kad prieš tai būsi susimokėjęs tuos 70 lt už mėnesinį.
    Ir pvz. aš niekur nedingsiu. Beveik kiekvieną dieną važinėju į darbą kitame miesto gale ir tam reikia važiuoti tiek troleibusu, tiek autobusu. Mikriukai iš Saulėtekio ten nevažiuoja, o pėsčiomis taip pat nenusigausi. Gyvenk kaip nori, žodžiu.

  •   Free // 2009-03-26 @ 12:20

    pats esu studentas, tai man kaip ir turetu but skauskimgas naktiniu nuemimas, bet gerai pagalvojus retai tuo naudodavausi, ir tikiu kad jiems tai buvo grynas nuostolis, taigi - Uz

    kadangi nevairuoju automobilio, tai rinkliava manes neliecia, ir manau jeigu tai nebus salyginai didelis mokestis, tegu, bus svariau tyliau ir jaukiau senamiestyje :)

    pacio pirmojo transporto velinimas ir zuikiams baudu didinimas - logiska, Uz.

    o vat del kompensaciju mazinimo… visiskai nepagalvota apie klientus, tai padarom visiems tada 100 proc, kaip studentams taip ir pensininkams, ir tada valdzia - vazinekit patys su troleibusais ir autobusais, bus svaru juose ir tylu nes paprastu zmoniu ten nebus :)

  •   Auris // 2009-03-26 @ 12:45

    Ezy, ten kur tu gyveni, tai pesciom is senamiescio galima gristi, taip kad tau nereikia naktinio. O man va jau reikia, nes iki siaures miestelio eiti nuo rotuses uztrunka apie 45 gal minutes. Aisku naktiniai ir dabar nelabai geru marsrutu man varinedavo. Dazniausiai nuo katedros varydavau iki silo tilto ir poto vistiek peskom 10 min (+5 min iki katedros). Bet jei is havanos, tai labai patogu, kudirka - s.miestelis, mm :)

  •   Futbolo Analitikas // 2009-03-26 @ 19:10

    Dėl tų baudų didinimo, pamirštat vieną dalyką, mūsuose labai aktualų, ypač šiais sunkiais laikais - ogi panelė korupcija. Na pagalvokit dabar, kas eiliniam runkeliui kontrolieriui geriau - ar paimt 100 Lt baudos, kuri nukeliaus "kažkur", ar iš to paties zuikio pasiimt vietoj 10 Lt sau į kišenę? Vat Jums ir baudų didinimas. Aišku, zuikių gal ir sumažės, bet skolų tai tikrai nesumažins.

  •   fantascius // 2009-03-26 @ 19:22

    Man pavyzdžiui, kartais darbe reikia būti 5.30. Kaip man spėti, kai autobusas tik iš Auto Parko išvažiuos 5.30? Gerai, kad dar ne fabuose gyvenu :)

  •   Mindauqas // 2009-03-26 @ 20:21

    4.30 val. troleibusais ir autobusais grįždavo mieste užsilikę studentai, nes po 3 Lt už bilietą mokėti nebūdavo iš ko (nuolatiniai naktiniuose autobusuose negalioja juk).
    O šiaip tai rimtai - kodėl studentams nuolatinis yra su 80% nuolaida, o vienkartinis su 50%. Turėtų būti vienodai ir ten, ir ten - arba po 80%, arba po 50%.

  •   Namų Darkytoja // 2009-03-27 @ 07:18

    "…startuos ne 4:30, o 5:30. Manau visai logiškas žingsnis - nelabai įsivaizduoju, kas galėtų reguliariai važinėti pirmaisiais troleibusais". O gi visai nemaža dalis vilniečių, kurie dirba pamaininį darbą, t.y. dažniausiai nuo 5 ar 6 val. Tokie darbai, dažniausiai gamyklose ir sandėliuose, yra miesto pakraščiuose ar net toliau už miesto. Tai kaip reikės ten nusigauti iš miegamųjų rajonų laiku? Žinai, pažįstu šeimų, kur abu tėvai dirba tokius darbus, ir jie jau rimtai mąsto pirkti tuos kledarus už 1000 lt, jais birbėti darban, ir taip didinti mašinų bei teršalų apimtį…

    O čia offtopic - net nežinodama, kokio amžiaus ežiukas, galima perskaičius kelis įrašus spėti apie jauną amžių :) Dauguma tavo išvadų būna teisingos, tačiau labai matosi jaunimui būdingas kategoriškumas ir galvojimas daugiausia apie save. Čia ne kritika ar neigiama nuomonė, tik kvietimas tobulėti ir mąstyti plačiau :) Visada džiaugiuosi įrašais ir laukiu naujų. Sėkmės :)

  •   jurkis // 2009-03-27 @ 11:43

    Maždaug apie 1995 metus jau buvo apmokestintas įvažiavimas į senamiestį. Jei gerai pamenu, stovėjo diedukas ir šlagbaumas.
    O pinigų pradžiai pasiskolinti, ir mokestį, kaip Rygoje padaryti - įvažiavimas - 25 lt. Taip ir skolą atiduos.

  •   tetasigita // 2009-03-27 @ 11:53

    As jau antrusi metus vazineju pirmu autobusu i darba ir dar begu likusius metrus kad suspeciau. Turiu pasakyti, kad pirmasis autobus iki centro prisipildo ir buna pilnas, o gatveje irgi daug zmoniu, visi skuba i darbus, o is naktinio prospekto klubo iseina lankytojai, taigi gali netycia susimaisyti su "mergaiciu" minia, kuri traukia miegoti. Tuo tarpu, antras reisas jau buna tuscias ir gatves bauginamai tuscios irgi. Bet ta valanda iki 6 ryto buvo laikoma naktine ir kitaip apmokama tiek dirbantiems, tiek autobuso vairuotojams, o dabar ekonomija tikrai bus. Bet manau, kad musu darbo laika tures irgi keisti, nes jeigu nera mano darbo metu visuomeninio transporto, tada i darba mane turi atvezti, o tai jokios ekonomijos nezada. Dar nezinau kaip bus…

  •   d // 2009-03-27 @ 23:56

    Aš visad maniau, kad kompensuojamą dalį apmoka vyriausybė… todėl ją keičiant SĮSP tikrai daugiau neuždirbs…

  •   Rokas // 2009-03-28 @ 17:05

    Šiaip labai prieštaraučiau, kad tiems savivaldybės įmonės kontrolieriams leistų išrašinėti baudas, nes tada iškyla daug teisinių klausimų. Čia apskritai reikia keisti administracinį kodeksą. Vat pavyzdžiui tokia situacija, ateina tas žmogelis, nori man palikti baudą. Kaip jis įrodys, kad aš ten tą automobilį palikau, o ne mano žmona, draugė, brolis ar dar kas nors? Tas ir dabar žinoma galioja ir kai jie nori papiktnaudžiauti ir nubausti mane už 2 minutes viršaus, kur nespėjęs grįžti susimokėti prastovėjau, tai tikrai taip su jais pasiginčiju. Turi būti normalūs automatėliai prie kiekvienos stovėjimo vietos, kaip normaliose užsienio šalyse, pagal kurių parodymus, specialūs policijos (o ne savivaldybės įmonės) patruliai formintų teisės pažeidimus. O dabar, prasidės korupcija, piktnaudžiavimai, kyšių prašimai, reketai ir t.t.

  •   Anonimas // 2009-03-28 @ 20:43

    "Yra per mažai vietų, kur palikti automobilius. Pvz jei norėsiu patekti į Trakų g, tai kur auto statyti?"

    Susisiekimo paslaugos kaip tik stengiasi visas miesto gatves paverst savo nuosavybe. Beveik visam miesto centre padare arba mokama stovejima arba isvis draudziama stovet. O jei jiems nesumokesi duokles tai dar suteiks neprasyta "paslauga": uzblokuos masinos ratus arba isvis nusitemps i kazkokia aikstele ir neatiduos kol nesumokesi nemazos ispirkos.

    Mano nuomone "Susisiekimo paslaugos" = Evil

  •   Lunas // 2009-03-29 @ 10:04

    sorry kraustausi i kauna :(

  •   as // 2009-04-04 @ 13:57

    ajajaj, mane mama uzmus uz tai, kad negrisiu namo ;O arba teks keikt nauja grafika..

palikti komentarą