BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Ežiukas Vilniuje

Sereiškiškių parko rekonstrukcija: FAQ

parašė: eziukassukedais · 2010-04-20 · 27 komentarai

Planuojama sutvarkyti dar viena miesto erdvė. Nuostabi žinia, pagalvosite. Deja, ne visi. Net ir prieš mirštančio parko miesto centre sutvarkymą nusiteikusių žmonių atsiranda. Liūdniausia pasidaro, kai paskaitau šių žmonių pasisakymus. Visiems komentaruose neatrašysi, tad naudojuosi žodžio platumu bloge ir teikiu atsakymus į dažniausiai užduodamus klausimus:

Begėdžiai išpjovė medžius! Kuo jie nusikalto?

Visiškai nesupratau tos tragedijos dėl medžių kirtimo. Buvo pašalinti keli medžiai, nes jie sirgo ir per keletą metų mirtų patys bei galbūt sužalotų žmones. Medžių masyvai yra nuolat formuojami specialistų kiekvienoje jais užsodintoje erdvėje. Lietuvos miškuose jie kertami dešimtimis ar šimtais, bet gedulas jiems neskelbiamas. Siūlau čia irgi nedaryti tragedijos. Tuo labiau, kad bus pasodinti nauji.

Išpjovė medžius – Vilniuje jų ir taip trūksta, neturime gi kuo kvėpuoti, negalima rasti šešėlio pasislėpti nuo saulės!

Vilnius turi ypatingą erdvę, kuriuo sunkiai gali pasidžiaugti kiti Europos miestai – mišką pačiame centre. Tik patys to nevertiname. Jei norisi tiesiog gryno oro gurkšnio, siūlau apsilankyti Vingio parke. Jei tikros medžių apsupties - galima lįsti gerokai giliau ir po kelių valandų kelionės atsirasti Karoliniškėse. O Sereikiškių parkas - tai parkas, kuris privalo turėti jam būdingą infrastruktūrą ir retesnį užsodinimą.

Padarys sterilų parką, kur nieko negalėsime veikti. Dirbs tik privačios (o varge, visur tie verslininkai…) kavinės ir kažkokios petankės (wtf???) aikštelė.

Parkas bus daug labiau struktūruotas ir tankiai suplanuotas. Bus viešos erdvės piknikams ir vaikų žaidimams, bus ir mažosios architektūros, kur įsimylėjėliai galės netrukdomi šnekučiuotis niekeno netrukdomi. Atsiras įdomios floros, kurios be galo trūksta Vilniui. Parke sau vietą ras kiekvienos amžiaus grupės žmonės: net ir senjorai, kurie, atrodo, Vilniuje išvis neegzistuoja, nes neturi finansų mėgautis brangiu kultūriniu gyvenimu. Dabar galės nemokamai pažaisti šachmatais, o gal net susidomės aktyvesniu bei labiau socializuotu laisvalaikiu - petanke. O privačios kavinės…juk nėra nieko tobuliau, nei ledai su kava gamtos apsupty. Ir tikrai nemanau, kad norėtumėt juos pirkti iš „valdiškų“ (pvz. Navicko) rankų.

Gi taip smagu pasivaikščioti parku naktį. O dabar rakins…

Taip, rakins, nes vandalizmo grėsmė visada egzistuoja. O norint turėti gražią erdvę, teks ją saugoti. Nepasakyčiau, kad dabar šis parkas vakarais užtvindytas žmonėmis. Naktinius pasivaikščiojimus paupiu aš irgi dievinu, tačiau Vilniuje egzistuoja daugiau, nei viena pakrantė. Jei nesiseks rasti savarankiškai, galėsiu rekomenduoti keletą smagių maršrutų.

Vagys! Dar vienas projektas pinigams praplauti! Lauko nuo lovio!

Siūlau atsimerkti ir apsižvalgyti, kur pinigai plaunami daug didesnėmis apimtimis. O čia bent miestas naudos gaus.

Kam tas vakarietiškas parkas? Sutvarkykime suoliukus, užsėkime žole, išvalykime pakrantes ir bus puiku!

Žinot, kur šis pasiūlymas girdėtas? Lukiškių aikštės projekte. Diskutavom, kaip gi reiktų įrengti miesto aikštę, kas joje turi stovėti, kokią funkciją atlikti. Bet vis atsirasdavo manančių, kad PIEVA miesto centre yra gerai. Mielieji, turime šaunią pievą prie Baltojo tilto. Siūlau ja naudotis (aš tai ir darau), o parką palikti parku.

To sum up: pokyčių baimė ir noras išsaugoti turimus patogumus yra suprantami. Bet neleiskime šiems jausmams užtemdyti proto ir kovoti prieš paprasčiausią miesto atnaujinimą.

Siūlau dar paskaityti:

Pokalbis su projektuotojais

VU Gidas: sodo istorija nuotraukose

Buržujaus pozicija šiuo klausimu

Delfi apie atnaujinimo planą ir medžių kirtimą

Laimikis.lt prieš rekonstrukciją (pagaliau argumentai)

Patiko (8)

Rodyk draugams

Kategorijos: Kita



27 komentarai ↓

  •   Darius // 2010-04-20 @ 09:11

    Tiesą sakant, kai po gana ilgos pertraukos užsukau į Sereikiškių parką ir pamačiau kaip jis atrodo irgi šiek tiek pasibaisėjau, bet tuo pačiu prisiminiau kalbas apie planuojamą rekonstrukciją ir nuraminau save viltimi, kad čia būtent tai ir vyksta. Džiugu, jog tai tiesa :)
    O apie Vingio parką tai labai teisingai pasakyta, aš apskritai myliu tą parką, be to, jis man dėl tam tikrų priežasčių yra labai brangus ir visada toks liks, todėl jame lankausi bent kartą per savaitę.

  •   Tsu // 2010-04-20 @ 09:22

    Tiesa pasakius - nebezinau.. Skaitau skaitau as viska apie parko rekonstrukcija ir daug kam pritariu, daug kam nepritariu… turbut teks laukti, o paskui tikiuosi nepaspringsim nuo to ka turesim.

  •   Justas // 2010-04-20 @ 09:50

    Didelė dalis (ar gal ne tiek didelė, kiek garsiausiai rėkianti) liaudies visada bus prieš bet kokią iniciatyvą. Nes per savo durną galvą visur įžvelgia kažką blogo. Iš patieties sakau, kad dažniausiai tokie žmonės rėkdami ir prieštaraudami tiesiog šiaip sau nors kartą pasijunta nors truputėlį išgirsti ar įvertinti. Nes dažniausiai gyvenime visi ant jų totaliai padėję. Tai nors kartais rėkdami nesąmones ir prieštaraudami viskam iš eilės nori pasijusti geriau.
    O šiaip tegu rekonstruoja. Aš asmeniškai turbūt esu už bet kokias statybas ir rekonstrukcijas:)

  •   Darko // 2010-04-20 @ 11:28

    Šaunuolis EŽY! Mes su mergina irgi taip pat galvojam! Už rekonstrukciją!

  •   Linas // 2010-04-20 @ 12:47

    Tiesą sakant, dar neteko būti Sereikiškių parke po rekonstrukcijos pradžios. Pagyvensim – pamatysim.
    Prisimenu, kad buvo daug triukšmo dėl ir Gedimino prospekto liepų iškirtimo. Bet juk dabar visai gerai tie nauji medžiai atrodo.

  •   Karvė // 2010-04-20 @ 13:14

    Labai laukiu, kol Sereikiškių parkas bus rekonstruotas, tačiau tikrai manau, kad užrakinti jį nelabai protinga. Na gi tegul kamerų pastato ir galės palaikyti tvarką…

  •   machmaite // 2010-04-20 @ 14:10

    kai suzinojau, kad sereikiskiu parkas bus rekonstruojamas, labai apsidziaugiau! pagalvojau, oooo, pagaliau.. Bet is tiesu, kai pamaciau iskirstus medzius, o apie tai nusimanantis draugas pasake, kad kai kurie medziai visai neserga, tai kazkaip suvirpejo abejones.. o kai suzinojau, kad parkas dar bus ir rakinamas, tai supratau, kad jis rekonstruojamas verslininku, o ne visuomenes interesams.

    del paties eziuko vilniuje. keista, bet nusivyliau tamstos poziuriu. Cituoju:

    “Vilnius turi ypatingą erdvę, kuriuo sunkiai gali pasidžiaugti kiti Europos miestai – mišką pačiame centre. ” Taip, turime Vingio parka ir uz ji zalieji kovoja. Bet Europos miestai negali pasigirti ir miskingu Sereikiskiu parku. Tai kas cia per argumentas: jei nori gamtos, apsilankyti Vingio parke? Kam man ten lankytis, jei galiu tai padaryti Sereikiskiu parke?

    “Bet vis atsirasdavo manančių, kad PIEVA miesto centre yra gerai.” Come on! Nu cia tai buvau sokiruota!.. Kai toks poziuris, nenuostabu, kad viskas betonuojama.

    To sum up: Paprastai parkai yra skirti visų gyventojų rekreacijai. Parkuose įrengiama infrastruktūra: alėjos, aikštės, takai, suoliukai, žibintai, vaikų poilsio aikštelės, fontanai. <- via wikipedia.

    Taigi, jei vartai bus rakinami, ar tuomet isvis tai galima vadinti parku? Man regis tai jau nauja industrine vieta, o ne parkas.

  •   m // 2010-04-20 @ 14:17

    Man tai pabodo diskutuot :)
    Dabar laikausi dviejų pozicijų:
    1. Baikim abi pusės kliedėt ir palaukim rezulatų. Tada pamatysim, ar mes su Ežiuku raudonuosim, ar visi priešininkai galės savo argumentus palaidoti :)
    2. Meeee-e-edžiai, me-e-e-edžiai. Atsibodo jau. Jei taip verkiat dėl menkos vertės medžių, tai nustokite naudoti popierių, pieštukus, baldus, malkas ir viską kitą iš medienos. Nes pastariesiems daiktams kertami tikrai ne menkos vertės, o labai seni ir didžiuliai medžiai.

    Tai tiek. Laukiu ir tikiuosi, jog nepasišiks ir padarys parką tokį, kokį žadėjo.

  •   eziukassukedais // 2010-04-20 @ 14:27

    machmaite,
    esu buvęs daugybėje Europos miestų ir jei lyginsime, tai medžių užsodinimo tankumu jie nenusileidžia Sereikiškėms. Ir yra sutvarkyti, prižiūrėti. Ten vyksta tiksliai tai, kas ir turi vykti: rekreacija. Pilna žmonių, vaikai žaidžia aikštelėse, šeimos valgo sumuštinius ant žolytės, porelės suka ratus takais.
    Dėl Vingio parko: tai jau miškas, o ne tik parkas su takais. Dar ir miesto oro valymo funkcija atliekantis. Kai Sereikiškės - nepalyginamai mažesnė teritorija su daug aktyvesne rekreacine funkcija.

    Argumento dėl pievos nesupratau. Aš esu už gėlynus, žolynus, takus ir baseinus su mini zoo-sodu. O daugybė žmonių siūlo šių objektų nestatyti ir palikti lygią pievelę. Tai kur čia betonas?..

    O rakinamas parkas bus ne nuolat, o tik naktį, kai ten ir taip mažai žmonių. Beje, užkietėję romantikai galės perbristi upę ir slapstydamiesi nuo kamerų pasėdėti kokioj pavėsinej - tai tik smagiau ;)

  •   Justas // 2010-04-20 @ 16:34

    Beje, svaigalai, kuriems vaidenasi, kad Vilniuj per mažai medžių. Užlipkit and kokio aukštesnio pastato stogo (kad ir pvz. Europos. Ar netgi į TV bokštą užkilkit) ir apsidairykit. Išvis toks vaizdas, kad visas miestas tai didelis miškas su išlendančiais namais šen bei ten. Taip kad nesvaikit.

  •   Adomas // 2010-04-20 @ 17:08

    Machmaite: kodėl parko rakinimas naktimis reiškia, kad jis rekonstruojamas “verslininkų, o ne visuomenės interesams”? Beje, bent kai kuriose kitose Europos šalyse tai yra normali praktika.

  •   kambariunuomavilniuje // 2010-04-20 @ 20:01

    Kur dėtis romantikams naktį:)

  •   machmaite // 2010-04-21 @ 07:47

    ir man pabodo diskutuot :) bet kazkaip labai jau sukele emocijas sitas eziuko irasas. ir as uz normalu parka, ir as uz puikias miesto erdves, bet..

    parkas turi buti atviras visiems. jei jis rakinamas, vadinasi, yra ka saugoti. todel ir sakau, kad tuo turetu buti labiau suinteresuoti verslininkai. juk nebutu smagu, jei benamis nakciai isitaisytu guoli prie restorano, o ryte ji reiketu vaikyti. tuo labiau, kad ir turistai bet kada gali uzklysti.

    parkas turi buti laisva erdve miestieciams, i kuria galima nuklysti tiek diena, tiek nakti, o ne ieskoti aplinkiniu plysiu, kad galetu pasedeti prie vilneles. nes , neduok dieve, esi romantikas.

    taip, parkai yra rakinami ir Europoje. labai noreciau, kad sereikiskese atmosfera butu panasi i, pvz, Prancuzijoje esancius parkus. Ten parkuose isdeliotos kedutes, kurias galima bet kur pasideti ir pasedeti. yra staliukai zaisti sachmatais. bet mes dar iki to neuzaugom. pas mus tikrai taip nebus. pradziai - butu smagu pamatyti seimu piknikus ant pievutes, bet tam nebutina rekonstruoti sereikiskiu. tam yra ir pieva prie balto tilto, vingio parkas ir kt.

    aj, ir nesu as zaliuju atstove, jei ka :P noriu kad miestas butu grazus. o siaip, tai jau seniai nebenaudoju jokiu piestuku, bloknotu ir pan. viska uzsirasineju elektroniniu budu.

  •   Kotryna S. // 2010-04-21 @ 10:36

    visus argumentus būčiau taip pat atrėmusi. man, kaip pilietei, netgi liūdna buvo tą feisbuko grupę ir į ją beplūstančius narius matyti.

  •   Polububijus // 2010-04-21 @ 10:40

    O šiame parke bus vieta vietiniams chuliganams ir mėgėjams išgerti alaus viešoje vietoje?

  •   Ar žinote, kad... // 2010-04-22 @ 14:21

    … seniausias ir labiausiai pažeistas medis parke - Sereikiškiškių Ąžuolas. Jis stovi aptvertas prie galinio įėjimo į parką.

    Ar vis dar manote, kad medžiai raunami dėl to, kad jie pasenę ir ligoti?
    Niekada nekilo tam abejonių ir nereikia galvoti, kad naujas parko planas suprojektuotas siekiant jį “pagydyti”.

    Tarp projekto eilučių šviečiasi tokia mintis:
    “Jame trūksta VERSLO. O sutvarkę turėsime žalią Akropolį miesto centre!”

  •   m // 2010-04-22 @ 14:57

    Seniausias ir labiausiai pažeistas medis, klijuotas, subetonuotas, Lietuvoje - Stelmužės ąžuolas. Tai ką, kirst jį jau? :))

  •   Plikputinis // 2010-04-23 @ 02:26

    O tai kada Vilniuje atsiras toks parkas, kur galėsi ramiai išgerti 6 alaus be jokių baimių dėl „Tvarkos“ sergėtojų? Tartu turi tokį parką, ir daug kur Europoje gali sabačint parkuose, o pas mus? „Oi ne, nekultūringa“. Sukiščiau į užpakalį tą kultūringumą, didžiausius katarsius ir patyriau nuo alaus.

  •   Anonimas // 2010-04-24 @ 15:49

    lauksim

  •   gangsteris // 2010-04-25 @ 22:00

    baisu kas vyksta!!

  •   Tuzik // 2010-04-26 @ 11:59

    Man irgi atrodo kad padarys “Akropoli” po atvirum dangum.

    o apie žalius plotus prie balto tilto manau galim irgi ilgai nesvajot, ten juk žada daryti Guggenheimo muziejus, tai bus vėl betono plotai.

  •   Julius // 2010-04-27 @ 13:03

    Ežiuk, baigėsi argumentai? :)

    Nei dėl medžių atsakei, nei dorai paaiškinai kas gero iš tos rekonstrukcijos.

  •   KEdas // 2010-05-06 @ 17:45

    Su tuo parku gal ir nieko blogo nebūtų jei jį rekonstruotų labiau tinkamu metu. Dabar gi yra viena maža problemėlė – 19mln. litų bus skiriama tuo metu, kai svarstoma kurį savivaldybės pastatą parduoti, kad užkamšyti biudžeto skyles. Oficialiai teigiama, kad miestas skirs tik 2mln., bet argi tai maži pinigai? Ir ar nebus taip pat kaip su EV11 – pinigų ištaškė tiek, kad ES pinigų nebeskyrė VISAI, ir už viską sumokėjo miestiečiai. Dabar turime vieną brangiausiai įrengtų dviračių takų –1km kainavo 2mln. litų. Palyginimui: žvyrkelio užasfaltavimas kainuoja 0,5mln. už kilometrą.
    Kai plikašikniai imasi tokių brangių projektų, visada kyla įtarimas, kad ne parko vaizdas ir miestiečių gerovė jiems labiausiai rūpi.

  •   Laimikis » Blog Archive » Sereikiškių parkas: istorijos amputavimas, // 2011-04-11 @ 13:07

    [...] pozicija: Sereikiškių parko rekonstrukcija [Buržujaus rašinėliai] Sereikiškio parko rekonstrukcija [Ežiukas Vilniuje] Share it [...]

  •   Youth nfl jerseys // 2011-06-13 @ 04:11

    Youth NFL jerseys for women are developing to be allotting more popular. No lengthier do you’ll have to put on the Replica NFL jersey that could maybe be made for men. Now women’s NFL cheap jerseys are available.

  •   lauko durys // 2013-07-21 @ 15:59

    Sereikiskiu parkas buvo tik pradzia..

  •   limuzinu nuoma // 2014-08-06 @ 11:54

    patiko, aciu uz tikrai gera bloga!

palikti komentarą