BLOGas.lt
Lėktuvų bilietai
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Ežiukas Vilniuje

Savivaldybės vizija: Vilnius - mini automobilių miestas

parašė: eziukassukedais · 2008-04-17 · 29 komentarai

Prikyn, gal mero pavaduotojas E. Lementauskas skaito mano blogą ir užsikabliavo ant idėjų  Vilniuje skatinti mažų automobilių vartojimą! [1][2]
Žė, ką radau savivaldybės puslapyje šiandien:

<...> Galvojant apie
parkavimo problemas miesto centre, spūsčių mažinimą sostinės gatvėse,
Savivaldybės valdžios atstovai šiandien susitikime iškėlė naują idėją –
Vilnių paskelbti mini automobilių miestu.
„Kaip Amsterdamas –
dviračių miestas, taip Vilnius galėtų tapti mini automobilių miestu“, -
sakė sostinės mero pavaduotojas.
Pasak vicemero, tokie
automobiliai labiau manevringi spūstyse, užimtų mažiau vietos ir
gatvėse, ir aikštelėse. Mini automobilių savininkai būtų skatinami – jų
automobilių stovėjimo aikštelėse vieta nekainuotų. Kokie automobiliai
vadintųsi mini – diskutuotinas klausimas: gal priklausytų nuo variklio
tūrio ar nuo automobilio ilgio.

Kaip ten bus realiai, parodys ateitis. Gal čia tik pliusiukų rinkimas prieš rinkimus. O gal realūs planai. Tačiau tai turbūt pirma tikrai sveikintina ir nauja idėja iš dabartinės savivaldybės. Valio!
(Tikiuos E. Lemantauskas pareklamins EziukasVilniuje.lt, jei iš čia nusugriebė idėją. Arba bent paskirs mane projekto vadovu…)

Update:
ne prieš rinkimus, bet prieš vertimą iš posto. :)

Rodyk draugams

Kategorijos: Susisiekimas



29 komentarai ↓

  •   yessuz // 2008-04-17 @ 17:40

    is karto matau keleta trukumu (nu uz viena tai nepykit aisku :)
    a) parkingas. Ne centre. Prie namu. KUR? Ar tikimasi, kad tulas lietuvis mes lauk savo VW passat ir persoks barskuti ant ratu?
    b) Kadangi, nu taip pasiziurejus realistiskai, kone 40% vilniečių yra iš ne vilniaus (na, kaunas, klaipėda, šiauliai, balbieriškis, slabados, etc.), tai jau ir isivaizduoju - Vilnius - Klaipeda - nuseta tokiais "polonezais" ir visa 4 asmenų šeima varo į palangą ar pas mamą savaitgalinių kotletų…
    O jei į palangą varom su VW passrat, tai iš karto kaktomuša į pirmą variantą.

  •   eziukassukedais // 2008-04-17 @ 17:50

    yessuz,
    čia yra bėda, kad lietuvaičiai, nors ir bet kuriai progai pasitaikius inkščia, kaip neturi pinigų, tačiau yra išpindėję iki bilekiek: jaučiu net šiukšles iki konteinerio kai kurie su savo passatais veža. iki Klaipėdos ir traukiniai, ir autobusai važinėja sėkmingai (beje, dabar intensyviai tvarkomi ir atnaujinami), o ten auto ir išsinuomot galima.
    matai, jei chebra turės smartus ir TH!NK'us, net ir į sovietiniais laikais pastatytus mini kiemukus galės sutalpinti bent 1,5 karto daugiau automobilių (man baisu, kaip dabar Justai atrodo…)
    Tūlas lietuvis gal ir nepersės iškart. Bet tūlas jaunikaitis, besirenkantis kokią transporto priemonę pirkti, gal ir susigundys…

  •   DievuZiniasklaida // 2008-04-17 @ 18:12

    Bet juk miesto tarsa nepriklauso nuo automobiliu dydzio, o nuo ju kainos - pigus, bet mazi automobiliai tershia labiau, nei brangus, bet didesnis.
    Statistika ta irodo, paziurek anglies dioksido ismetimo lenteles.

  •   Horde // 2008-04-17 @ 18:16

    Ė, Ežiau, apie Justus arba gerai arba nieko.
    Bet šiaip tu visiškai teisus esi… Vakare nepamatysi niekur laisvos vietos, jei iš kur nors grįžti vėliau nei 19h, gali statytis nebent ant žolės (o juk už tai baudžiama, ir ne tik). Aš pats Justuose gyvenu ir kartais net su išsprogusiomis akimis vaikštau.
    Aš pats turiu mašiną, bet ji didžiąją laiko dalį stovi - benzas brangsta, o toli važiuot kol kas nereikia.
    O dėl mini auto. Nežinau. Šiaip idėja tikrai gera. O, kad ją įgyvendint reikia tik gyventojų noro ir pan. O man pačiam lyg ir būtų gaila atiduot savo mašiniuką, nes tai yra dovana/palikimas.

  •   eziukassukedais // 2008-04-17 @ 18:22

    Horde,
    gi niekas nekalba apie atėmimą senų ir persėdimą į mažas :D kalbama, kad kai jau bus laikas pirkti naują, turėtum daugiau argumentų pirkti mažiuką, o ne didelį automobilį.

    Justuose gyvenau iki 10m amžiaus (prieš senąją M. Biržiškos mokyklą). Neseniai pro ten pravažiavau po ilgos pertraukos - nustėrau, kai pamačiau, kad VISI kelkraščiai užstatyti automobiliais. Mano laikais nebuvo nieko panašaus - net kiemai pustuščiai…

  •   pieska // 2008-04-17 @ 18:24

    nu kad i toki sest reiketu didesnio paskatinimo nei nemokamas stovejimas, gal geriau nemokamas automobilis? be to gal jei automobiliai mazesni tai logiskai ju priseveistu daugiau tai kazin bro ka cia daug sutaupysi, ideja panasi i infantilu paspangima, girdejau indai prades gaminti kazkokius mazus automobiliukus savo bednoms seimoms, tai padusim visi ir nebereikes mum tu parkavimo vietu ;)

  •   eziukassukedais // 2008-04-17 @ 18:58

    DievuZiniasklaida,
    štai lentelė:
    http://www.vcacarfueldata.org.uk/information/tables.asp
    tarp benzininių švariausių TOP10 automobilių tik 2 yra daugiau nei 1L darbinio variklio tūrio. mažų automobiliukų pagrindinis bruožas ir yra jų mažas darbinis tūris, kurio rezultatas - maža tarša. taip pat ir ekonomiškumas. galų gale, mažų mašiniukų fiziškai daugiau į tą patį plotą telpa, tad sprendžiamos parkavimo problemos.

  •   DievuZiniasklaida // 2008-04-17 @ 19:49

    Kažkas įsigudrino komentarus užvadinti mano vardu - turiu omeny aukščiau esantį komentarą apie automobilius, ne mano jis rašytas.
    Blogas.lt galėtų neleisti naudoti tų nickų, kurie yra registruoti.
    O apie pačią idėją populiarinti mini automobilius - manau, žinant, kas valdžioje, tai ir liks tik idėja :]

  •   Justas // 2008-04-17 @ 20:46

    Oh come on, kokius dar rinkiminius pliusus galima rinktis tokiais svaičiojimais? Nebent minusus. Kaip jau permečiau akimis komentarus, teisingai, jog niekada Vilniuje nebus mini automobilių. Visų pirma dėl kainos, palyginkite nedidelės mašinos kainą su biudžetiniu automobiliu ir viskas bus aišku. Kuris tūlas vilnietis turintis sodyba/kaimą/mamą/tėtį ar velnias žino ką užmiestyje iškeis pilną bagažinę obuolių ir lentų į dvi vietas parkingo aikštelėje. Nors mirtinų avarijų Vilniuje įvyksta palyginti nedaug, bet ir tai kai kuriuos gelbėja patvaresnis automobilis (šiuo atveju nebūtinai didesnis), bet mažesni automobiliai linkę būti mažiau saugesniais. Ir galų gale norėčiau pamatyti Lemantauską varinėjantį po Vilnių su smartu. Idėja gera, aš palaikau, bet reikia kartais ir pažiūrėti realybei į akis.

  •   eziukassukedais // 2008-04-17 @ 20:55

    Justai,
    pagal tokią logiką (ypač atsižvelgiant į Delfi komentatorius) Vilnius yra toks, kokia Lietuvą jau seniai laiko mylimas dienraštis „Respublika“ ar „Vakaro Žinios“ - beviltiškas, nebepataisomas ir išvis, stebėtina, kad čia dar kažkas gyvena.
    Taip, kiekviena priemonė nėra lengvai įvedama, kiekviema turi trūkumų, tačiau jei jau vis skundžiamės blogu gyvenimu, gal vertėtų kažką keisti vietoj to, kad verkšlenti kamputyje kaip kokiems emo? ;)

  •   Justas // 2008-04-17 @ 21:09

    Aš skaitau kaip tik, kad Lietuviai yra labai savim patenkinta tauta ir kas nori tas gerai gyvena. Bet prie ko čia tas įvaizdis, šnekam apie konkretų atvejį Vilnių padaryti mini automobilių miestu. Aš sakau, kad nepavyks ir tam turiu konkrečius argumentus, o, kad reikia keistis visiškai nesutinku. Nifiga keistis nereikia, reikia tik į kai kuriuos dalykus įdėti daugiau pastangų. O tu turi kokių nors idėjų, kaip be postringavimų "pirk mini automobilį ir nemokėk už stovėjimą" skatinti tokius veiksmus? Aš ne.

  •   eziukassukedais // 2008-04-17 @ 21:16

    Tai ne postringavimai. Tai labai konkreti finansinė nauda.
    Papildomi pasiūlymai? Pvz galimybė važinėti autobusų juostomis (čia pirmus metus, iki jie pradės formuoti kamščius ten), grąžinamas PVM perkant, pigesnis draudimas. Natūraliai sumažėja ir benzino išlaidos. Sudėjus susidarytų ne vienas tūkstantukas per metus.

    Beje, niekas nekalba išimtinai apie Smartus - ten tikrai tik miestu važinėti. Tačiau su kokiu Toypta Aygo gali ir iki bobutės pašaut.

  •   Justas // 2008-04-17 @ 21:27

    Galėtume diskutuoti ilgai, ilgai, bet nieko iš to nepešim. Dėl PVM grąžinimo tai naujų automobilių nuperkama mažai, labai mažai, kad tai jaustųsi ir būti efektyvi priemonė skatinti pirkti juos. O ir tarša perkant seną automobilį tikriausiai nedaug skiriasi nuo variklio tūrio, nors čia tik spėju. Aš tai siūlau savivaldybei susikoncentruoti į esamų problemų sprendimą ir strategiškai įgyvendinti tolimesnius veiksmus. Tokius kaip aplinkelių statyba, visuomeninio transporto gerinimas ir pan. Kurios tikrai realiai įgyvendinamos ir išspręstų spūsčių, parkavimo problemas. ;)

  •   yessuz // 2008-04-17 @ 22:45

    Siaip tai tu neteisus.
    Pabandyk su mazu vaiku vaziuoti traukiniu. Kad ir nauju, Svedisku, greitaeigiu. Ar Autobusu?

    Pats turiu 605 peugeot - didele ir patvari masina, kuri ne tik asmenine, bet daznai naudojama darbo reikalais.
    Dabar isivaizduoji as atsisakysiu didelio fotelio su kuriuo malonu vaziuoti ir persesiu i kibira ant ratu? Ne. Jei tai butu mano ANTRA masina - taip, maltis po miesta - idealus automobiliukas. BET - kur as ji parkuosiu? Turiu peugeot, dar 1 statyti? jeje.

    >o ten auto ir išsinuomot galima.

    Tu gal pasiimk kalkuliatoriu ir paskaiciuok: 2 suauge + vaikas - iki klaipedos ir atgal - varom ant duju - 2 pilni bakai - 160 LTL dabartinem kainom.

    Su autiku/traukiniu, tas pats kiekis zmoniu + masinos nuoma? Pagalvok zmogau.

  •   eziukassukedais // 2008-04-17 @ 22:51

    yessuz, lyginame situaciją, kad vietoj dabartinio pežo turi kokį Toyota Aygo. ir paskaičiuok kiek per laiką tarp dviejų atostogų tas Toyotukas sutaupys litų. tada ir matysis skirtumas. t.y. kiek galėsi išleisti atostogoms važinėdamas su pežu ar kartą padardėjęs su traukiniu.

    Redagavo eziukassukedais 2008-04-17 22:52

  •   yessuz // 2008-04-18 @ 00:38

    Bet ne viskas dar remiasi i pinigus.
    Dar yra ir patogumas kelioneje.

    Ilga kelione su belekokiu auto, ir ilga kelione su komfortabiliu auto - didelis skirtumas.
    Ir ne tik sedejimas, bet tai - kaip tu jautiesi islipes.

  •   eziukassukedais // 2008-04-18 @ 00:46

    Vat tai ir turėjau omenyje sakydamas, kad lietuvaičiai - išpindėję :)
    [nothing personal ;)]

    Redagavo eziukassukedais 2008-04-18 00:47

  •   Justas // 2008-04-18 @ 08:43

    O kas čia per klasifikacija "Lietuviai išpindėję"? Kiekvienas žmogus yra taip sutvertas, jog nori patogumo ir dažnai dėl tokių dalykų gali aukoti kiek daugiau nei pinigus. Jau skandinavijos šalyse gyvenantys žmonės tai neišpindėję? Come on, dude. ;)

  •   ikomunikacija // 2008-04-18 @ 16:58

    Šiandien dienos Lryte yra geras Vilniaus Vista direktoriaus komentaras šia tema.

  •   Ignas // 2008-04-21 @ 00:23

    idėja maždaug prilygta gondolų transporto idėjai… Na kodėl jie prisigalvoja tokių dalykų? KODĖL? Koks žaibas į galvas trenkė? Kodėl vis kažkas neprilygstamo originalus unikalaus nepakartojamo? Kodėl nedaro tai ką visas pasaulis jau senai supratęs - riboti auto centre ir vystyti visuomeninį trasportą. O dabar parkavimo kainos juokingos (jiems pinigo nereikia?????), dviračių eismui vis naujos kliūtys… Beviltiška.. :(

  •   Ignas // 2008-04-23 @ 18:57

    Na va, turim: http://www.delfi.lt/news/economy/automoto/article.php?id=16780516
    puskė džiaugiasi - savo seną Nissan Micra lauželį galės betkur nemokamai laikyt.
    Bet ar miestui-žmonėms tai geriau?
    Beviltiška… :(

  •   eziukassukedais // 2008-04-23 @ 19:00

    Ignai,
    o kokios alternatyvos?
    Toje vietoje gali:
    - nestovėti niekas
    - stovėti mažas automobilis
    - stovėti didelis automobilis

    manau trečias vairiantas yra pasiekiamas su mažiausiais resursais (žinoma, galima 10x pakelti parkavimosi kainą, bet tai visuomenei labai nepatiks)

  •   yessuz // 2008-04-24 @ 12:01

    bet tu supranti, kad tai absoliuciai neissprendzia parkingo problemos? Juk parkavimo vietu nepadauges, niekas neperbraizys parkavimo vietu maziems.

  •   eziukassukedais // 2008-04-24 @ 14:39

    yessuz,
    tai tiesiogiai paveiks tas parkavimosi vietas, kur automobiliai statomi lygiagrečiai kelkraščio.

  •   yessuz // 2008-04-24 @ 17:30

    O ar tikrai? Tai juk yra nubraizytos linijos. O i jas statys visi savo masinas. Dvieju (nors ir mikru) sunkiai ikisi…
    Tai gausis kad stoves vienas smartas tarp dvieju bmw, uzims ta pacia parkingo vieta :)

  •   ddevil // 2008-04-25 @ 20:09

    http://antonborisov.blogas.lt/374010/volkswagen-ne-masina.html - pries kelias dienas daviau L.Rytui interviu apie "diskriminuojamus "mazyliu" savininkus"… Kelias valandas po straipsnio isejimo "Sostineje" pasirode pranesimas apie Lementausko suemima… sutapimas ;)

  •   ddevil // 2008-04-25 @ 20:14

    Beje, parkingo problema mazi automobiliai tikrai sprendzia. Mokant vairuoti laisvu vietu tokiam atsiranda bet kaip uzkistame kieme.
    Na o nemokant parkuotis galima ir su Smart'u visa kiems uztverti taip, kad niekas isvaziuoti negales.

  •   Ignas // 2008-05-15 @ 22:55

    Realiausias ketvirtas variantas: ten stovės tas kas sugebės pasistatyt. ty stovėjimo vietos perpildytos dabar, visas miestas užkimštas automobiliais, praeiti nėra kaipo, pravažiuoti ar prisiparkuoti tuo labjau. Dar siūloma nemokamai? Nesuprantu šio pasaulio…
    (aš su auto važinėju šiaip. Pasistatau ne centre. Iki centro su dviračiu atminu ar pasivaikščioju vos - tai sprendimas jei LABAI nori auto arba tai neišvengiama (mano atveju). O šiaip tokie sumanymai nieko gero neduoda. Vis rūpestis automobiliui. Kada susirūpins žmogumi, gyventoju, dviratininku ar visuomeniniu transportu???

    "Ignai,
    o kokios alternatyvos?
    Toje vietoje gali:
    - nestovėti niekas
    - stovėti mažas automobilis
    - stovėti didelis automobilis
    manau trečias vairiantas yra pasiekiamas su mažiausiais resursais (žinoma, galima 10x pakelti parkavimosi kainą, bet tai visuomenei labai nepatiks)"

  •   Eziukas // 2008-05-15 @ 23:01

    Ignai,
    respektas tau! Aš būčiau visom keturiom už didelių aikštelių parkavimui aplink centrą pastatymą, iš kurių į bet kur gali patekti visuomeniniu bei būtų patogios ir saugios dviračių parkavimo vietos. Ale kažkaip nesišviečia pas mus tokie džiaugsmai dar…

palikti komentarą