BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Ežiukas Vilniuje

Ketvirtus metus – apie viešojo transporto atnaujinimą

parašė: eziukassukedais · 2010-04-05 · 7 komentarai

Šįkart užmiršau paminėti, bet neseniai blogui suėjo 3-eji metukai. O žinot, koks jo trečiasis įrašas? Apie viešojo transporto atnaujinimą. Turbūt pirmasis apie poreikį prabilo A. Zuokas ir pasiūlė Vilniui tramvajų. Taigi daugiau nei trejus metus kalbame apie tą patį, bet realių žingsnių beveik nematyti. Tramvajus, metro, oro gondolos, valtys, automatiniai taksi ir tiesiog esamos sistemos atnaujinimas: pasiūlymų puokštė vis didėja. Bet kas iš to?

Apie automatinius taksi gal kalbėta mažiau. Net galima vadinti šių metų TOP pasiūlymu. Gal mažiau apsirūkymu jų autorių skatinančiu kaltinti, bet ne mažiau fantastiniu. Štai pristatomasis klipas:

Video matome tik 3D simuliacijas, tačiau pati sistema jau realiai diegiama. Oro uoste. Šie taksi - labai puiki priemonė: greita, ekologiška, intymi (nereikia trintis su n nepažįstamųjų), taupanti laiką. Bet tuo pačiu tinkanti mažoms erdvėms (kaip pramogų parkams, parodų paviljonams ar sudėtingiems transporto mazgams), kurios turi apibrėžtą lankytojų ratą, aukštą apsaugos sistemą. Palyginus su kokiu nors Paryžiumi, Vilnių gal ir galima vadinti „maža erdve“, tačiau ji turi per daug skirtingų žmonių ir yra per mažai apsaugota. Galvą dedu, kad šie vagonėliai labai greitai pataptų benamių nakvynės vieta. Antra priežastis - šie vagonėliai greičiausiai važinėtų bendrame eisme su automobiliais. Vilniaus vairuotojų kultūrą vertinu optimistiškai ir su laiku ji tik taisosi, bet nuoširdžiai netikiu, kad išvengtume konfliktinių situacijų bei avarijų - gi automatiškai valdomi taksi neturėtų tokios reakcijos kaip žmogus, negalės prognozuoti pėsčiųjų, automobilių ar dviračių vairuotojų elgesio.

Pagrindinis privalumas, kodėl tikėčiau šia sistema, tai kad ji yra atidirbta „vakaruose“, taigi tie aspektai, kurie galimybių studijoje pastebimi, būtų išsprendžiami daugmaž kokybiškai. Ir dėl tos pačios priežasties kategoriškai esu prieš dabartinės autobusų-troleibusų sistemos patobulinimą (kurį, beje, labiausiai palaiko savivaldybė), nes iš daugybės pavyzdžių matome, kad SĮ SP sėkmingai failina su dauguma savo valdomų projektų. Kolkas protingiausia mano manymu sistema - į bendrą eismą nesikišanti traukinių sistema, kuri centre palenda po žeme, o miegamuosiuose rajonuose važiuoja sau skirtose juostose. Vienintelis senamiestis, kur atstumai nei pėstute, nei automobiliu nėra greitai įveikiami, galėtų būti įdiegiama aukščiau aprašyta automatinių taksi sistema.

Viena priežasčių, kodėl taip lėtai judame - ne tik savivaldybės neveiksnumas ar baimė priimti spendimus, bet ir verslo interesai, sėkmingai bendradarbiaujantys su valdžios atstovais. Ar automatinių taksi gamintojai jau susidraugavo su „savivaldybės atstovais“? Pamatysime po pusmečio. Jei ši idėja dar bus gyva, galėsime į klausimą atsakyti teigiamai.

O ką jūs manot apie šiuos elektrinius keturviečius vagonėlius? Užmirštam visai, diegiam tik mažoje erdvėje, ar apraizgom visą miestą?

Patiko (1)

Rodyk draugams

Kategorijos: Kita



7 komentarai ↓

  •   Tomas Markauskas // 2010-04-05 @ 21:12

    Kad apraizgytume visą miestą vagonėliais ir nereikėtų pastoviai laukti kol atvažiuos laisvas ir nuveš ten kur reikia, mieste turėtų būti tūkstančiai tokių vagonėlių (bijau net pagalvoti apie konkretų skaičių).

    Neįsivaizduoju, kad tai kada nors būtų įmanoma. Jeigu vagonėliais važiuosim ne vieni, o kartu su kitais keleiviais, tai jau ir nebėra didelio skirtumo tarp tramvajaus. Skirtumas tebūtų galbūt tas, kad neegzistuotų tikslus važiavimo grafikas, o tiesiog pagal poreikį važinėtų tam tikrais maršrutais.

    O jei jau kurti atskirus kelius jiems važinėt, kad kamščiuose nestovėtų, tai kodėl iškart nepastatyti metro (kuris už centro ribų galėtų ir virš žemės važiuoti), kuris daug daugiau keleivių pervežtų?

  •   hitas // 2010-04-05 @ 21:16

    Kaip jau sakei, robotas neatspės visų gatvės įvykių, gali nespėt priimt sprendimų greičiau už žmogų. Jei ir diegt, tai mažose erdvėse (kad ir tame pačiame senamiesty). Na, nors aš nepasitikiu tuo, bet tikrai patinka, jog Lietuva bent stengiasi atrodyt inovatyvi valstybė, o Vilnius - miestas.

  •   Rokis // 2010-04-06 @ 03:10

    Skaitau, kad baisoka. Bent Vilniaus isstroskusiai naujoviu “aukstuomenei”.Visi butu uzimti, pritaginti, keli sugede arba apdauzyti jau per pirmas pora savaiciu. Man taip rodos. Nes as daug savo kasdieniu pinigu investuociau i kelione tokiu. Pastovia kelione tokiu.
    Jei infrastrukturas isvystsita ir prieinama- man tai atrodytu kone geriau uz Vespa motoroleri, kuris tiek stilingas, bet, kitavertus ir stipriai pavojingas.
    O cia - saugu, stilinga, patogu.
    Bet pala, ar tik sis tranportas - ne isrinktiesiems?pastatyti privacius taksi mietso lesom, skirtu seimo nariam ir Lietuvos “sulam” ne per brangu? :D :D
    As cia gal per agresyviai, bet labai idomia tema tu cia.
    :)

  •   Adomas // 2010-04-06 @ 15:09

    Įdomus daiktas, nes modernus ir turėtų būti patogus naudotis. Kita vertus, nė per kur nepatikėsiu, kad jis ekologiškas (ką vadiname ekologišku?), be to manau, kad tokia sistema būtų nepalyginamai brangesnė, nei, pvz., analogiško pajėgumo tramvajus.

  •   hm // 2010-04-10 @ 21:25

    Kaip sudetingai sprendziamos paprastos problemos tai baisu, uztektu tik patogesnio (ir pigesnio zinoma) parkingo ir problemu kaip nebuta - zmones patys nuvaziuos ir kada ir kur jiem reikia.

  •   forklift // 2011-05-25 @ 11:24

    nicepost

  •   limuzinu nuoma kaune // 2014-08-06 @ 11:56

    patiko, aciu uz tikrai gera bloga!

palikti komentarą