BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Ežiukas Vilniuje

Kas bus, kai už benzino litrą mokėsim virš 7 Lt?

parašė: eziukassukedais · 2010-04-13 · 27 komentarai

Su dabartinėmis kuro kainų kilimo kainomis toli nenueisim. Bijau prognozuoti iki kada ramiai burnosim ant valstybės ir degalų tiekėjų bei platintojų, bet įtariu, kad turėsime vieną pykčio žiniasklaidoje bangą, kai benzinas pasieks 5 Lt už litrą, o kai kokius 7-8 Lt, turės įvykti KAŽKAS.

Nesitikiu, kad staigiai visi persės ant dviračių ar į troleibusus. Per daug išlepinti automobilių esam. Bet siūlau įsivaizduoti, kaip jausitės, kai ant degalinės kainų tablo šalia E98 įsižiebs skaičius 7,12 Lt…nekažką, ane? Aš vartoju dyzelį, kurio kainos mažesnės, bet ir šis jau gerokai perkopė 1€ ribą. Visiškai nedžiugina!

Taigi kaip judėsime po kelerių metų? Ar yra šansų, kad pradėsime naudoti alternatyvias susisiekimo priemones? Gal per tą laiką atsiras talpių ir nebrangių akumuliatorių technologija, kuri leis gerokai pigesnę (ir švaresnę!) elektrą naudoti judėjimui? Siūlau komentaruose apie tai padiskutuoti.

O šiokiam tokiam įkvėpimui: YikeBike – elektrinis miesto dviračio pusbrolis:

Patiko (1)

Rodyk draugams

Kategorijos: Kita



27 komentarai ↓

  •   Jexter // 2010-04-14 @ 01:06

    Elektra varomi automobiliai nera taip smarkiai svaresni kaip paprastai manoma. Gi ikrauti baterijas reikia tos pacios energijos kuri paprastai gaminama tersiant aplinka (kurenant kura). Pasikeicia tik tarsos lokalizacija. Aisku tas geriau, nes lengviau tai valdyti, o pradejus masiskai naudoti svaria energija (saule, vejas) tikrai butu zenkliai sumazintas uzterstumas. Tas pats liecia ir auto su suspaustu oru. Bet apie tai jau buvau uzsimines pareitam poste apie lektuvus, tik jis vis dar nepatvirtintas :P

    Beje, cia dar galime prideti, pavadinkime, zmoniu estetinius poreikius. Dauguma tu automobiliu yra tisiog… na negrazus (ne man asmeniskai, tiesiog sakau, kad toks dalykas egzistuoja), be to persilauzti musu visuomeneje ir pradeti vazineti tokiu automobiliu yra sunku, nes pas mus apskritai kreivokai ziurima i tokius “ekcentrikus” (zaliasis matai).

    Norite daugiau dviraciu mieste? Keiskit aplinka. Prazdiai uztektu issireikalauti is valdzios PVM lengvatu ir/ar grazinimu perkant nauja dvirati. Dviraciu, gal ir nezenkliai, bet greit padaugetu. Pridekim dar kelis konkrecius praktinius sprendimus (verkiant reik parduotuves kuri neuzsimetinetu tokiu nesveiku antkainiu dviraciams, kaip kd visos Vilniaus pardes… kiek dabar gana geras naujas dviratis kainuoja parduotuveje? Be tukstancio nenupirksi. Ir jo gali neuztekti. Tuo tarpu Aleksoto turguje Kaune uz 50 - 250lt gera deveta gali nusipirkti, gal tik remonto reikalaus ir t.t.)

    Kol kas tiek :)

  •   Ignas // 2010-04-14 @ 04:21

    kad ir 10Lt - aš už.
    Kada neturėjau auto laimingas su dviračiu važinėjau. Dabar tingiu užpakalį pajudinti. Jau ir stuburo problemos jaučiasi..
    (To Jexter: dviratis už 1000lt? nuprotėjot… Jis paauksuotas? už 300lt jau ir saugūs ir lengvi ir pakankamai patikimi ir kas svarbiausia - tinkami miestui nebijant palikti ar įbrėžti.)

  •   Jexter // 2010-04-14 @ 07:35

    Uzeikite i dviraciu parduotuves pasidairyti :) Mane iki siol tebestebina. Vienintele iseitis, kaip ir minejau, pirkti deveta. Nesakau, kad tai blogai. Dauguma atveju tai efektyviausias sprendimas, tiesiog pats principas, kad nauji sitiek kainuoja man neduoda ramybes.

    Ekologija brangus malonumas :)

  •   Marius // 2010-04-14 @ 07:36

    klipukas bais gražus, gaila tik kad aparats miestui labiau skirtas… Gyvenu Vilniui, tai matau, kad nei kultūra, nei keliai, nei šaligatviai į miesto tipo nepanašūs.. na koks gedo prospektas gal ir miestietiškai atrodo.. ale visa kita.. tarkim savanoriai.. šaligatvyje kiaušus atkratysi, o gatvėj arba į duobę arba nutrenks kokia mikrė ar ratuotas erelis.
    Nepamirškim, kad miesto prieangiuose dar ir fūros varinėja… ai smgus vėjelis kai pro šona pravaro…

  •   PinkCity // 2010-04-14 @ 07:51

    Tai kad tas viešasis transportas brangsta kartu su degalais, ir kai man reikia kur nors nuvažiuoti, dažniausiai gaunasi automobiliu pigiau (piluosi dujas).
    Dviračiu? Niekad apie tai nepagalvojau. Visų pirma, gyvenu ant kalno, tai iš kur nors grįžtant, dar su pilnu krepšiu pirkinių, manęs tikrai nevilioja alternatyva temptis viską aukštyn. Nors šiaip iš esmės stengiuosi propaguoti žaliąsias idėjas, daugiau vaikštau pėsčiomis, kur kitas gal važiuotų automobiliu, bet dviratis - tikrai ne man…
    Kai degalai kainuos apie 7-8Lt ir jei man bus gaila tiek pinigų jiems išleisti, tiesiog stengsiuos logiškai riboti keliones, kooperuotis su draugais ir artimaisiais ir pan.

  •   Arnoldas // 2010-04-14 @ 08:24

    Aš pasirūpinsiu didesne alga, ir tiek…

  •   Tomasino // 2010-04-14 @ 09:08

    Pats geriausias ir alternatyviausias būdas yra varyti dyzelinį variklį ant rapsų aliejaus. Variklio perdirbti visiškai nereikia, reikia, kad tik ūkininkai daugiau rapsų užaugintų ir bus ramu. O rapsai - gi atsinaujinantis išteklis.

  •   Aurimas // 2010-04-14 @ 09:27

    Visuomeninis transportas - pernelyg brangus malonumas. Jei važiuoji ne vienas ir nedidelius atstumus, daug pigiau gaunasi nuvažiuoti automobiliu. Pavyzdžiui vakare į kiną dviese - 4 litai į vieną pusę, 4 atgal. Tokia kaina mums važiuojant į Vingį, į Akropolio kino teatrą - reiktų persėsti, tad kaina dvigubėtų.

    Mielai numinčiau dviračiu, bet baisu palikti jį be priežiūros 2 valandoms. Esu didelis dviračių gerbėjas, bet dažnai minties apie pedalų mynimą reikia atsisakyti bijant vagių. Net dieną nedrįstų važiuoti dviračiu į polikliniką, parduotuvę ir pan.

  •   Adomas // 2010-04-14 @ 10:33

    Labai įdomu kai žmonės teigia, kad važinėti automobiliu yra pigiau nei visuomeniniu transportu. Mielieji, įskaičiuokite į kelionės automobiliu kainą VISAS sąnaudas: automobilio nuvertėjimą, administracines išlaidas (pvz. perkant ir parduodant), draudimą, priežiūrą (tepalai, filtrai, valytuvai, padangos, plovimas etc.), remontą. Be to, važiuodami autobusu gaunate vairuotojo paslaugas, t.y. kelionės metu galite veikti kažką kitą, nei susikaupę žiūrėti į kitos mašinos bamperį. Kita vertus, absurdiška, kad už kelionę su persėdimu turi mokėti du kartus.

    Nė kiek neabejoju, kad kuro kainos ilguoju laikotarpiu tik augs. Jexter labai teisingai paminėjo elektromobilių ekologiškumo iliuziją. Dviračių populiarinimas yra labai gerai ir tai reikėtų daryti, bet jų panaudojimas yra gan ribotas. Todėl visuomeninio transporto plėtojimas turėtų būti pagrindinis prioritetas, remiantis tiek ekonominėmis, tiek ir ekologinėmis paskatomis.

  •   pow // 2010-04-14 @ 11:44

    Vilnius nėra didelis. Kartais galima ir pėščiomis pavaikščioti, jei nesate laiko maniakas. Su dviračiu galima važinėti ir į kalnus priprantama. Jeigu dviratis geresnis ar bent padangos nenuleistos, tai tie kalnai būna net ir nesijaučia. Deja, esant sniegui, ledui, stipriam lietui tikrai nemalonu važiuoti. Nors aš važiuoju per lietų…
    O tie persėdimai viešajam transporte tikrai kirvis. Na jeigu man reikia po tris stoteles pavažiuoti su dviem autobusais ar troleibusais…
    o tai ko ten tas kuras taip pabrango?

  •   Lax // 2010-04-14 @ 12:14

    Juokinga, kai nieko nesuvokiantys žmonės lygina dviračius parduotuvėse ir turguje. Viskas ką jūs matot, tai kaina. O Vilnius toks mažas miestas, kad išvis galima gyvent be mašinos. O jei dar ir infrastruktūra būtų pagerinta dviračiams tai būtų pasaka.

  •   Ignas // 2010-04-14 @ 12:38

    Hmm, tikrai, dviračiai pabrango. Vis iki 400 pirkdavau. Paskutinis 26′, aliuminio rėmu, Shimano mazgais senukuose prieš 1,5 metų 350lt kainavo. Dabar tokį naują su spyna už 500 paimti galima. Mokėt virš 1000 neprotinga. Tik masalas vagims :|

  •   marginalijos // 2010-04-14 @ 13:37

    Man vis kyla problemų su komentavimu, kai žvaigdučių nėra, tai ir nepildau tų privalomų laukų, o paskui komentaras dingsta :/

    Manau, kad statistinei vilniečių šeimai auto gal visai ir nebūtinas, ypač jei dirbi palyginti netoli nuo namų ir turi galimybę ekstra atveju pasiskolinti mašiną iš tėvų/draugų/dar kur nors.
    Benzino kainos kažkiek disciplinuoja ir gal kažką privers užuot važiavus kelis kvartalus iki parduotuvės pasivaikščioti pėstute, kas yra gerai ir gamtai, ir sveikatai.
    Aš pati mašina naudojuosi retai, todėl ar 4 ar 7 lt už litrą, man neskauda :) Be to, turiu dvi kojas, dviratį ir nuolatinį.

    Beje, susisiekimo paslaugos šiuo metu vykdo apklausą dėl įlaipinimo pro priekines duris http://www.vilniustransport.lt/lt/news/view/?id=301

  •   lunas // 2010-04-14 @ 13:50

    su tinku su pozicija kad kai skaiciuojama vaziavimo kaina automobiliu vistik pamirstama skaiciuoti nuvertejima, draudima ir kitas islaidas. Taciau vaziuodami troleibuso visada prisiminkime komforto kaina. Vaziuoti troleibusu, kai slia kazkas smirda, ziema salta, o vidurdieni nera vietu ir tenka laukti trecio troleibuso. hmmmm…
    Pavyzdziui man labai daznai i studijes tenka veztis didelius brezinius, maketus ir kitus rakandus, kurie paprasciausiai ne viena karta jau buvo sulauzyti troleibuse. Dviraciu tokiu irgi nesuveziosi.
    Antras minusas, daznai nuvaziaves troleibusu, turi grizti taxi, tas net labai didina kaina. Vakare troleibusai nebevazineja, nesamone kazkokia.
    Vasara laisvalaikiu irenkuose dvirati, nes taip greiciau, bet ziema deja tenka rinktis viesojo transporto “malonumus”, nes masina kainuoja per daug. Bet kai nebebusiu studentas… teks labai smarkiai pasvert. Vilniaus viesasis transportas, tiesiog per mazai lankstus.

  •   Adomas // 2010-04-14 @ 14:25

    Lunai, niekas ir neteigia, kad Vilniaus visuomeninis transportas yra tobulas. Kai rašiau, kad reikia jį plėtoti, turėjau omenyje ne tik geografinę plėtrą, bet ir darbo laiką, transporto priemonių kiekį, kelionės trukmę, paslaugos kokybę.

    Kad asmeninė transporto priemonė suteikia komforto taip pat nieks nesiginčija. Tačiau tas komfortas yra su savo kaina. O ta kaina pasireiškia ne tik išlaidomis vairuotojui, bet ir kamščiais gatvėse, lokalia ir globalia tarša, dideliu aukų autoavarijose skaičiumi ir kitais ne tokiais akivaizdžiais socialiniais ir ekonominiais efektais.

  •   zztop // 2010-04-14 @ 21:38

    As irgi UZ brangima. Tebrangsta nors iki 10 LT . Isgyvensim. o IR PLIUSU BUS: gal nors tokiu budu SUMAZES nors kiek automobiliu kiekis gatvese. Nes jau bezpriedelas visiskas - kamsciai be proto, kiekvienas nusmurgelis mokinukas ir sukrioses pencinyNkas matai dabar ratuotas. Pravaziuot nebeimanoma. Sumoki simtus shtuku babkiu uz nauja auto, ir poto dar turi valandomis su sukrioseliais gatvese murdytis? Absurdas.

  •   Jexter // 2010-04-15 @ 08:55

    I smell a heathen here.. Guards!!! You know what to do.

  •   Draugishkas // 2010-04-15 @ 14:04

    Butu cia kokia graikija ar italija, seniai butu nuverstas transporto ministras :)) o galbut net ir seimas

  •   paulius // 2010-04-16 @ 08:29

    čia tą litro kainą iš piršto laužei?:-)

    p.s., tomasino, dyz. varikliai nėra varomi aliejumi, aliejus yra paverčiamas dyzeliu.

  •   paulius to tomasino // 2010-04-16 @ 08:47

    ir dar, tam kad pagamintum dyzelį iš aliejaus, turi jį distiliuoti, t.y. virti ir laukti. aliejus verda ties 250 laipsnių C. Tokios šilumos nepritupėsi, tad nežinau, kuo tai siejasi su “bio” ir “taupau” :-)

  •   mda // 2010-04-18 @ 21:53

    šiandien smagiai po vilnių pėsti pavaikštinėjau ir kojos nenukrito.

  •   Jexter // 2010-04-21 @ 01:56

    Pauliaus replikos del aliejaus ir dyzelio vertingos - mieli, pseudo/radikal/ir t.t. zalieji - pasidomekite bent kiek rimciau visom technologijom pries apsaukdami jas netersianciomis.

  •   Eugenijus // 2010-04-24 @ 15:48

    burzujai visus isgres

  •   gangsteris // 2010-04-25 @ 22:01

    jei tiek kainuos tai as teleportuotis pradesiu…

  •   durys // 2013-07-21 @ 16:29

    Technologijos vystosi, atsiras tu alternatyvu

  •   limuzinu nuoma // 2014-08-06 @ 11:55

    patiko, aciu uz tikrai gera bloga!

  •   Robertas // 2017-01-03 @ 20:00

    Vaikščiosime pėsti.. Čia kaip senoje lrytas TV reklamoje: Kaip litras benzino kainuos 100LT

palikti komentarą