BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Ežiukas Vilniuje

Dar vienas žingsnis europietiško miesto link

parašė: eziukassukedais · 2009-05-27 · 31 komentarai

Miestas - organizmas, kuriame nuolat veikia didelis kiekis žmonių. Kuo jų daugiau, tuo svarbiau, kad vienas su kitu bendradarbiautų, o ne konfliktuotų. Vienas absurdiškiausių būdų pakenkti - kažką žeminti tik dėl turimų nusistatymų. Dažnai tai įvardijama tiesiog kaip ksenofobija - nepalankumu kitokiems žmonėms. Kokia situacija su šiuo reikalu Vilniuje?

Prisiminiau šią temą, nes šiandien pagrindinė naujienų portalų tema - juodaodę Berneen pažeminusios krašto apsaugos savanorės teismas.  Panelė V. Iljinych pripažinta kalta. Tai yra pirmas (arba vienas pirmų) kartų, kai žmogus nuteisiamas už rasizmą. Ok, anoks čia nusikaltimas - dvi mergaitės apsižodžiavo! Privačioje erdvėje tenka dar ne tokių frazių išgirsti. Ar ten buvo Berneen sumušta, ar ne - irgi ne taip svarbu. Esmė, kad rasistinis nusikaltimo kontekstas buvo pripažintas sunkinančia aplinkybe. Tai reiškia, kad Lietuvos teismas pagaliau susivokė, jog pasiuntimas NĖRA lygus pasiuntimui ir žmogaus išvadinimas nigeriu yra stiprus pažeminimas.

Einame į Europą, o tai reiškia, kad nuolat susidursime su vis daugiau skirtingų žmonių: ir darbe, ir moksle, ir tiesiog gatvėje. ES tuo ir yra stipri, kad skatina žmones keliauti, pažinti kitas kultūras ir būtent taip suvokti savo šalies išskirtinumą. O tuo pačiu - ir išmokti priimti žmogų toks, koks jis yra. Su ispano plepumu lengva susitaikyti. Bet ką daryti, jei atvažiuos Turkas, jau 10 metų gyvenantis Vokietijoje? Arba juodaodis prancūzas, kurio trys kartos gyvena čia, ES? O jei atviras gėjus iš Belgijos? Ar sugebėsime su tokiais žmonėmis kokybiškai kartu dirbti vienoje komandoje, jei to prireiktų? Turbūt ne visi. Tačiau nuo ksenofobiško nusistatymo prieš kitokį žmogų tikrai darbo našumas nepadidės!

Berneen atvejis rodo, kad judame teisinga linkme - teisinė sistema pripažįsta, jog ksenofobinis išpuolis yra rimta. Žiniasklaida apie tai aktyviai informuoja. Jei darysime prielaidą, kad madija gali formuoti visuomenės požiūrį, tai šį įvykį užskaitau kaip teigiamą į ES realiai dar tik žengiančiam mūsų miestui.

Klausimas jums: ar galėtumėte dirbti su kitokios rasės, religijos, seksualinės orientacijos, nestandartinės išvaizdos ar kitu būdu kitokiu žmogum?

Patiko (0)

Rodyk draugams

Kategorijos: Dienos pastebejimai
žymės: , , ,



31 komentarai ↓

  •   Tomas Markauskas // 2009-05-28 @ 00:21

    Galėčiau. Tiek tarp mano bendradarbių/bendrakursių, kiek ir tarp draugų yra skirtingų religijų, orientacijų ir pan. atstovų.

  •   eziukassukedais // 2009-05-28 @ 01:22

    Tomai, džiugu!
    O kaip manai, kaip geriausia kitus įgalinti taip pat?

  •   Userfriendlybitch // 2009-05-28 @ 02:01

    Galėčiau of korz.

    Tačiau dėl Berneen atvejo man kyla daug klausimų. Sakykime, mane dabar kokios nors mergos sumuša (už žydras akis/”ne tokį” žvilgsnį/etc.) taip pat, kaip ją sumušė. Ir ką dabar atseit mano skriaudėjai nebus taip pat griežtai nubausti, nes čia mat ne dėl rasizmo tave vanojo. Nesąmonė. Tokiu atveju Berneen mušikė galėjo susigalvoti kokią kitą priežastį, dėl ko ją sumušė.

    Nesąžininga. Nes aš tada jausčiausi diskriminuojama už baltą odą pvz.:)

  •   pa_radize // 2009-05-28 @ 08:51

    atsakant į tiesioginį klausimą- ne tik galėčiau, bet ir galiu. gyvenu su kitos tautybės, tikėjimo ir įsitikinimų žmogum. draugų rate irgi daugybė kitokių. tiesa, gal ne taip stipriai- iki odos spalvos skirtumų dar nepažengiau :D apie orientaciją, jei ji kitokia, irgi niekas neprasitaria, tai gal tiesiog nežinau. bet tikrai nematau/nematyčiau tame problemos. ir džiaugiuosi, kad vis daugiau žmonių nemato (net mano močiutė, iš pradžių dejavusi ir baisėjusis dėl brangiausiojo tikėjimo/tautybės/pilietybės, dabar į viską žiūri labai ramiai :D )

  •   Apytik // 2009-05-28 @ 09:09

    na aš pritariu UFB, nes hate crime man atrodo perlenktas dalykas, be to, “ten viskas ne taip buvo” ;)
    aišku, aš nesakau, kad reikia mušti kitokius žmones, man jie netrukdo.
    Bet jei pvz koks gėjus nuviliotų mano vaikiną, ir aš jam užvažiuočiau per snukį, tai ką, ir mane į teismą?
    Nes gaunasi, kad gavo todėl, kad gėjus :)
    Arba jei koks maniakas prievartauja tik baltaodes moteris, jis ką, irgi diskriminuoja?
    Vat Lietuvoj tolerancija auga kasmet, pvz prieš 5-6 metus galėjai gaut kupron net ne juodaodžiu, o paprastu gotu būdamas. Tai čia irgi hate crime. Bet negirdėjau, kad policija gotus labai gintų.
    Arba visas šitas internetinis varymas ant emo.
    Jei tokie bajeriai būtų apie juodaodžius, tai koks skandalas būtų?
    o dabar niekas jų negina.

  •   Tomas Markauskas // 2009-05-28 @ 09:19

    Na prie tautybių jau žmonės kažkiek pripratę, tuo labiau pati sovietų sąjunga pilnutėlė skirtingų tautybių buvo. Su seksualinėm orientacijom ir odos spalvom būtų manau kur kas sudėtingiau. Yra net žmonių, kurie save tolerantiškais vadina, tačiau nemano, kad į tolerancijos sąvoka ir tolerancija kitoms seksualinėms orientacijoms ar rasėms įeina, t.y. su lenkais draugauja, bet su gėjais jokiu būdu…

    Nemanau, kad kaip nors pavyks išmokyti tautą kitaip, nei tiesiog maišyti ir kiekvieno incidento atveju bausti ir mokyti. Taip bent jau išmoktų nepiktžodžiaut ar smurtaut ar pan. Vėliau galbūt jau patys (ar bent jų vaikai) susiprotėtų…

    Kita problema yra, kai politikai ir kiti vieši asmenys pateikia savo auksinių minčių apie “homoseksualumas yra liga” ir pan. Nepateikus kontraargumentų, didžioji TV žiūrovų ir patikės…

  •   Apytik // 2009-05-28 @ 09:44

    tai reikia laiko tam, kad žmonės priprastų. Gi kaip buvo išauklėti dabartiniai 50mečiai? Ką matė? Homoseksualus psichiatrinėse, visus kitokius gaudomus, baudžiamus. Refleksai taip lengvai neišnyksta. Nereikia čia forsuoti įvykių.

  •   RascalLT // 2009-05-28 @ 09:55

    Pabūsiu opozicijoj: dirbti, bendrauti galiu su bet kokiu žmogumi, bet tol, kol ji(s) nemano, kad yra kuo nors pranašesnis už mane.
    Pati savaime religija, sex.orientacija, ar oda nėra kliūtis, tačiau Ir aš turiu religinius, seksualinius, politinius ir kitus įsitikinimus, kurių keisti nenoriu turbūt tiek pat stipriai kiek ir pvz. vadinami “mažumų” atstovai.
    O vat prieš aktyvų bandymą mano pažiūras keisti aš nusiteikęs labai blogai. Mano geras draugas labai palaiko nacių požiūrį į pasaulį, bet jau seniai suprato, kad man to įrodinėti nereikia - aš vis tiek jam nepritarsiu, bet bet kuriais kitais klausimais bendrą nuomonę tikrai rasim.
    Yra toks gyvenimiškas pastebėjimas apie JAV: jei ten esi juodaodis, budistas, homoseksualas ir invalidas karo veteranas - gali gauti bet kurią šalyje siūlomą darbo vietą.

    Moralas: žmogus geras ar blogas pagal tai, kokios jo savybės konkrečioje srityje, o ne pagal tai kokiai jis mažumai priklauso. Moksle reikia būti protingu, madoje - turėti estetinį supratimą, sporte - fizines savybes, viešame gyvenime - moralines (religines vertybes).

  •   Deividas // 2009-05-28 @ 09:59

    Jokios problemos bendrauti su kitokiais, jei jie akių nedrasko.
    Bet vat nesuprantu ar gėjai ir juodaodžiai nueina toliau, jeigu juos pasiunti? Toliau nei ta žydraakė iš aukščiau esančio komentaro?
    Europoje, o tuo labiau JAV yra labai daug perlenkimų šiuo klausimu. Ir būtų gerai, jei mes nenueitumėm tomis pėdomis… Pvz. į universitetus turi patekti tie, kurie geriau išlaikė egzaminus, o na pagal kvotas, kurios nustatomos pagal odos spalvą.

  •   eziukassukedais // 2009-05-28 @ 10:05

    RascalLT,
    tai nesvarbu, kuo žmonės besiskirtų - odos, ar akių spalva, konfliktą kels kito žeminimas. Dėl to visiškai sutinku, kad jei prancūzas mane pažemins, nes esu iš Rytų Europos, tai palaikysiu tokiu pačiu išpuoliu, kaip juodaodžio išvadinimu nigeriu.

    Ir taip, pritariu - požiūrius turėti galime kiekvienas. Bet jie nėra pastovūs - ksenofobija dažniausiai “serga” mažesnio išsilavinimo žmonės. Išsilavinimas, norint, ateina. o su juo natūraliai ir įvairovės pripažinimas (ne tik deklaracijomis, bet ir tikru suvokimu).
    todėl požiūrio per prievartą nepakeisi, tačiau jo kitimas (susipažįstant su pasauliu) yra labai skatintinas.

  •   eziukassukedais // 2009-05-28 @ 10:07

    Deividai,
    čia dar viena mūsų bėda. deklaruojame, kad “tegu būna, kol man netrukdo”. bet ar sugebėtum gerai jaustis, jei šalia tavęs klube pradėtų šokti du vaikinai?

  •   Tomas Markauskas // 2009-05-28 @ 10:11

    Savaime suprantama, tolerancija privalo būti abipusė. Niekas nėra pranašesnis už kitus nei religijos, nei odos spalvos, nei orientacijos ar kitais požiūriais ir tai turi suvokti.

    Su nacistiniais požiūriais gali būti kebliau, nes jau patys nacistai nėra tolerantiški tam tikroms grupėms, tad kogero nelabai verta tikėtis, kad jie su bet kuo ramiai dirbt galėtų. Bet čia jau kita problema.

  •   RascalLT // 2009-05-28 @ 10:14

    Tegul šoka dviese sau. Bet va jei būtų viešas balsavimas - gėjų parado neleisčiau, nes čia jau nebe apie jų asmeninius reikalus eina kalba o apie viešosios nuomonės formavimą (o juk viešoji turi atitikti MANO nuomonę, dėl to aš savąją ir reiškiu!)

  •   Red Velvet // 2009-05-28 @ 11:11

    Sure galėčiau, ir teko ne kartą. Kai dirbu komandoj, man svarbiausia mano ir kitų jos narių indėliai į bendrą darbą, o ne jų rasė/religija/tautybė/orientacija/etc.

    Ir tą “tegu būna, kol man netrukdo”, aš suprantu daug plačiau - man netrukdo nei gėjai/lesbietės šokantys šalia, nei paradai. I guess I am 100% tolerant, nes nematau čia jokios blogybės, dėl kurios reiktųsukti galvą.

    Bet sutinku ir su tuo, kad visuomenė ims artėti prie tokio procento tik natūraliuoju - kartų kaitos būdu.

    O kas dėl gėjų - juos ne tik toleruoju, bet net mėgstu. Jie geriausi paslapčių saugotojai :)

  •   FreeMaN // 2009-05-28 @ 11:20

    100% proc tolerantisku nera, cia pirma,
    antra taip manau galeciau dirbt komandoje, kol jie nebandytu iskiepyti savo poziurio ar orientacijos man, ir eziuk cia nera beda, kad naturaliai nenori draugaut artimai su gejum nes nesi toks, ir kvaila sakyt, sumusimas nelygus sumusimui… netgi pasakyciau kvailiausia savaites fraze, butent kad sumusimas turetu but visiems lygus ir jokiu islygu, ar tu gejus ar tu juodas ar raudonas…

  •   eziukassukedais // 2009-05-28 @ 11:35

    FreeMaN,
    didžiuojuosi tapęs savaitės frazės (nors ir kvailiausios) autoriumi :D

    Paaiškinsiu:
    Kalbame apie nusikaltimo motyvą.
    Reiktų atskirti du dalykus: smurtą prieš mažumos atstovą iš ksenofobinių paskatų ir iš visų kitų. Dėl plėšimo sumuštas musulmonas LYGU dėl plėšimo sumuštam lietuviui. Bet va dėl religijos sumuštas musulmonas tikrai NELYGU dėl plėšimo sumuštam lietuviui!
    Šiuo atveju svarbu, kad ksenofobinis nusikaltimo motyvas būtų laikomas sunkinančia aplinkybe.

  •   Gandras // 2009-05-28 @ 12:11

    Pradedu labai nusivilt eziuku rasanciu apie politika…

  •   Gandras // 2009-05-28 @ 12:13

    ai, beje:
    http://www.xxiamzius.lt/numeriai/2008/05/14/aktu_01.html

  •   eziukassukedais // 2009-05-28 @ 12:24

    Na va, krikščioniškas žurnalas vadinasi :)

  •   Andrius // 2009-05-28 @ 13:43

    Gandre,

    Taigi nors aš Sabukyno nei žiūriu nei skaitau (šiaip TV nežiūrių), bet spėju jei jis rašo/šneka apie nacizmo grėsmę, tai jis rašo/šneka teisingai. Iš nacistinių idėjų dar nėra išlošusi nei viena tauta, o tai kas dabar darosi Lietuvoje (net ir į Vilniaus gatves išėjus galima pamatyti tokių vaizdų kaip skustas “patriotas” kabinėjasi prie turistų iš Lenkijos sėdinčių katedros aikštėje) yra tikrai nebetoleruotina ir peržengia bet kokias padorumo ribas. Būsiu gal kiek kategriškas, tačiau mano manymu nacizmas yra kaip visuomenės vėžys..jį reik gydyti, kol dar nespėjo įsišaknyti.

  •   Deividas // 2009-05-28 @ 16:02

    @eziukas jokių problemų kol aplink mane nepradės trintis.
    Esu buvęs gėjų klube, aš su merginomis šokau, jie tarp savęs, man netrukdo.
    Bet kai tulike pamačiau “bedarančius” vienas kitą tai šlykštoka pasirodė. Bet jų klubas, jų tulikas ką nori tegu tą ir daro, jei yra laisvų kluzikų… :)

  •   -05- mo-09- // 2009-05-29 @ 01:26

    Dauguma cia nuomones skleidzianciu kazkaip mini kad gejai skleidzia savo nuomone ir itakoja kitus. ir kol jie to nedaro, tai viskas ok.
    bet as ka noriu pasakyti, kad kol jus taip mastysite niekaip kitaip kaip “rasistais is prigimties” jusu negaliu pavadint.
    Ah, tiesa, greiciausiai jus negimete rasitais, jums tai buvo iskiepyta is aplinkos. (ir toliau bandoma skiepyti) Ta jus suvokiate (kad gimti rasistu negali, gali tik juo tapti arba ne) ar ne? Tad jus save laikote nerasistu diskriminantu, nes buvote/esate stiprus demagoginiams skiepams ir jie jusu neitakojo, jus pasirinkote vakarietiska mastyma)
    Bet suvokite ir tai, kad gejum arba esi arba ne, ir niekas itakoti tavo krypties negali. Tad baikite sisioti ant kiekvieno kampo ir sakyti, kad mane priverte tai daryti ir pradekite ziurekite i savo gyvenima, o ne i kitu. Ismokite (kas dar nemoka (V. Iljinych nemokejo)) nekreipti demesio i aplinka ten kur nereikia. Tai bus didelis zingsnis gero vakarietisko tolerantiskumo link.
    Ir beje, viskas i gera, galbut didzioji dalis perskaiciuju si eziuko irasa, nieko nepakomentavo. Nes tai kas cia Vilniuje, gvildenama 2009-tais, vakaru pasaulyje buvo isgvildenta 70-tais.
    Ir pabaigai noreciau pridurt del tu buvusiu paradu draudimu. Kokio sugadinto mastymo, kiek nepagrystos baimes, pavydo zmoguje turetu buti, kad neleisti, tiksliau drausti, kitiems isreiksti savo dziaugsma! Manau vakaruose tik paskatintu ir sakytu, valio, judekite, bukite laimingi ir neskite laime ir dziaugsma kitiems!

  •   Apytik // 2009-05-29 @ 03:39

    Jei jau apie tą Berneen kalbant, tai iš anksčiau minėto straipsnio ” Berneen irgi buvo išgėrusi alkoholio ir, kaip aiškino Iljinych, juodaodė Berneen, pamačiusi jaunuolius, kurių striukių rankovės buvo paženklintos trispalvėmis, parodė nepadorų gestą ir pasakė „fucking nazi“. (Matyt, ją buvo stipriai paveikę teiginiai, jog visi, nešiojantys tautinę vėliavą, yra naciai.) ” hahah, tai ką, jinai ir mane nace išvadintų??? turiu ir aš vėliavą ant megztuko. Į nacius nepanaši, dažniausiai be kerzų, plaukai ilgi etc., Hitlerio nemėgstu, esu paprasta patriotė. “Už tai V. Iljinych jai du kartus sudavusi ranka. Berneen teigė, kad Iljinych pavadino ją „fucking nigger“, o paskui keletą kartų sudavusi jai ranka ir diržu.” Mergina tavo kažkokiu parodomuoju atpirkimo ožiu. O Berneen pasidarė reklamos. Paskui akivaizdžiai Zvonkė su Mia nusižiūrėjo ir irgi susimušė. O ten pakankamai tikros detalės.
    Va Berneen akivaizdžiai įžeidė Lietuvos simboliką, kodėl jos į teismą nepadavus? ;))

    va ir nemaišykit nacizmo su šitais skinais, jiems iki tikrų nacių toli šaukia, dabar nebegali būti patriotu, nes vos ne hitlerininku apšauks. WTF?

    apie gėjų paradą - niekaip nesuprantu, kam jiem jo reikia. Kodėl kai per kokią Kovo 11 pražygiuoja žmonės su kažkiek skinų, tai jau skandalas, kaip jie čia savo pažiūras viešai demonstruoja, kaip baisu, o jei gėjai, tai kaip čia jiems neleidžia, kokie vargšai nuskriaustieji.

  •   Apytik // 2009-05-29 @ 03:40

    http://www.wulffmorgenthaler.com/striphandler.ashx?stripid=5fba80f0-e333-4b06-9a1d-6dd996fc1d37 dar norėjau pasidalinti :)

  •   Ignas // 2009-05-29 @ 10:58

    OT: visad tave rasdavau čia: http://blogas.lt/EziukasVilniuje o jau savaitė kaip neveikia. Na paieškojus radau kitur. Permainos nelabai.. Senas buvo jaukesnis :)

  •   RascalLT // 2009-05-29 @ 13:21

    @-05- mo-09-
    Kiek žinau, jokioje visuomenėje niekada nėra taip buvę, kad viešumoje būtų leidžiama VISKAS. Ir manau kad taip yra ne be pagrindo. Prove me wrong, bet paradas ne tam rengiamas kad pasidžiaugt geru oru ir pabendrauti su kitais gėjais prie alaus… Kas būtų pilnai įprasta ir priimtina. Bet ne, būtina vaikščiot nuogiem ar persirengus kuo nors nes juk tik taip gali išreikšti save - tam aš stipriai nepritariu.

    O dėl vakarų “kultūros”, ir ką turim pasiimti iš jos konkrečiai tai dar atskiras klausimas, ir ar tikrai ten viskas taip tobulai puiku…

  •   -05-mo-09 // 2009-05-29 @ 14:46

    uzdaras ratas is kurio reikia kazkaip islysti.
    ka turiu omeny-tai, kad beabejo turbut ir patys gejai lietuvoje yra kitokie nei vakarieciai (to nezinau, del to galiu klysti) tad aisku jei jie gautu parada vilniuje, tai daug sansu kad vienas kitas papiktnaudziautu tuo ir parodytu nuoga uzpakali is to kersto. taciau mano manymu, bunant politiku pirmiausiai ir leidziant parada, i ji reikia ziureti su geriu ir optimizmu, kad viskas bus gerai. o ne su isankstinem nuostatom kad jie blogi ir elgsis blogai…ir taip toliau leisti suktis gyvenimui tame uzdarame rate. Manau politikai, teismai, media, turi buti pirmi kurie stengtus sustabdyti ta uzdara rato sukimasi ir pakreipti viska geresne linkme. o dabar, TV daro laidas del visuomes, visuomene sako, kad ji netokia bloga kaip TV laidos, bet jas ziuri. Politikai isrenkami, bet elgiasi ne taip kaip visuomene nori ir visuome sako mes ne ju nerinkome..taip toliau ir sukasi viskas visose srityse..jokio progreso.
    tad i ka as lenkiu, i vakarietiskuma ta prasme, kad kazkas pirmas turi buti geresnis ir tai persiduos kitiems. su vakarais ir klestinciom ekonomikom, geriu, sypsenom, plyzz ir sorry tas ivyko pries kelis desimtmecius ir tik pastaruosius kelis metus viskas genda (kita diskusiju tema) ir nebeatrodo taip tobula ir puiku. tad pirmiausia pasiekime ka vakarai pasieke anksciau, o paskui, is ju klaidu mokinkimes ir siekime, kad butu tobulai puiku.

  •   vap // 2009-06-02 @ 14:06

    Kodėl visi įsivaizduoja, kad gėjų paraduose visi tik persirengia arba nuogi :) pasižiūri į pvz. Latvijoje vykusio parado nuotraukas ir pamatai, kad nuogesni buvo (t.y. dalis iki pusės nusirengusių) prieš gėjus nusistatę neonaciai, o parado dalyviai tvarkingai apsirengę.

  •   paulius / g-taskas.lt // 2009-06-02 @ 17:13

    Man prieš savaitę vidury baltos dienos auto vairuotojas įspyrė į galvą už tai, kad dariau foto neigalieji.lt portalui (užsiminsiu apie tai savo pranešime “Login”), tai kiek žinau, bičui gręsia įspėjimas. Šia prasme abydna, jog vienu atveju dėl tavo užpuolimo sukeliama visa valdžia ir policija (politika tai ir nieko daugiau), o kitu - įspėjimas.

    Ypač, kai pagalvoji, jog Berneen pati yra tas žmogus, kurį reiktų teisti ar net ištremti iš šalies - ar kas labiau tyčiojasi iš lietuvių kalbos (ir dar viešai, per TV) negu jinai?

  •   Apyt // 2009-06-04 @ 02:16

    Pauliau, apie kalbą tai gerai pasakei :)

  •   AJ // 2009-06-16 @ 19:05

    neperkenčiu aš tos berneen tikrai šaiposi iš LT kalbos, nebereikalo visiems patiko, kai per humuro vakarą ją pajuokė, tikrą tiesą mantas sakė, na o pauliau tikrai ne kas vidury dienos į galvą gauti. Pats irgi pafotograjuoju, buvo mergina prišoko o ka ta foto o kas čia bus už tai, lyg tokia pasimetus kartu ir arši, pasakiau, graži mašina, norejau tiesiog įsiamžinti :D

palikti komentarą