Visuomeninis transportas - nuolat nustebinti sugebanti vieta. O kartais net susimąstyti priverčianti! (gal todėl nuvykęs į kitą šalį visada pavažinėju jų visuomeniniu transportu)
Neseniai vieną įdomų atvejį apturėjau Vilniaus troleibuse. Netoli stoties vienas linksmuolis su alkoholiu vietoj kraujo - gal treji kailiniai ant pečių ir milžiniškas metalinis bliūdas su visu turtu. Bei nuo viršaus vis krentančiu dangčiu. Labai pavargęs ir vos nusėdintis ant sėdynės.
Įlipa kontrolė. Stebiu stebiu procesą - ar ką nors darys su už nugaros sėdinčiu benamiu. Nepatikėsit - praeina lyg nepastebėjęs. Pažįstama situacija? Taip.
Toliau: kailiniuotas vyriškis guli vidury troleibuso ant žemės. Būtų „normaliai“ atrodantis žmogus - šokčiau padėti (ne pirmas kartas). Bet dabar aišku, dėl ko - imtis veiksmų nedrįstu (nemalonios patirties padedant girtiems asmenims irgi turiu). Visi kreivai žiūri (kontrolierius išlipęs, tačiau situaciją tikrai matė), keleiviai bijo net praeiti. Išlipęs paskambinau 112, susakiau tikslias koordinates - operatorė taria „ačiū, turėsime omenyje“…
Vyrukas buvo visiškai be jėgų. O kas, jei būtų pradėjęs siautėti? Stipriai alkoholizmo paveikti žmonės nėra labai prognozuojami.
Vietoje moralo:
- Ar kontrolierius turėtų kažkaip ypatingai reaguoti į tokio pobūdžio situaciją? Kaip-ne-kaip jis nešiojasi pažymėjimą su SĮ „Susisiekimo paslaugos“ logo.
- Ar vairuotojas yra atsakingas tik už tai, kad transporto priemonė nuvažiuotų nuo vienos stotelės iki kitos, ar ir už keleivių saugumą apskritai?
- Kokią atsakomybę turėtų jausti patys keleiviai? Juk vairuotojas yra sugus savo kabinoje (blogiausiu atveju pasieks nemalonūs kvapai), o kontrolierius atlikęs darbą išlipa.
Mano giliu įsitikinimu pirmiausia šioje vietoje turi įsikišti kontrolierius. Tai yra žmogus, pereinantis visą transporto priemonę. Visų pirma jis turi patikrinti VISUS (net ir benamius). Tai jau įeina į tiesioginį pareigų apibrėžimą. Bet mano aprašomu atveju, benamis buvo trūkęs visiškai - iš tikro neprognozuojamas ir kėlė saugumo problemas keleiviams. Todėl pagal vežimo taisyklių II.3 punktą, teigiantį, kad Vežėjas privalo užtikrinti autobusų ir troleibusų keleivių saugumą ir transporto priemonių švarą., būtent kontrolierius turi atlikti Vežėjo atstovo funkciją ir imtis veiksmų. Kokių? Jau kitas klausimas - ar išprašyti asmenį pats, ar paprašyti pagalbos keleivių, ar kviesti spec tarnybas (ant kojų nepastovinčio žmogaus ant grindinio nenumesi). Be nuostatų dar galima minėti ir viso viešojo transporto patrauklumo didinimą, kas turėtų būti didelis paskatinimas imtis veiksmų, norit bristi iš skolų! Įdomu, kad apklausoje vos 11% pasisako už tokį veiksmų planą. Sutinku, kad bet kas (net ir girtas benamis) turėtų turėti teisę važiouti, jei yra susimokėjęs. Tačiau tokie asmenys dažnai tampa agresyvūs netikėčiausiu momentu. Ar tada laikas diskutuoti apie lygias teises?
[užbėgdamas komentarams už akių, noriu pabrėžti, kad tekste kalbu ir diskusiją skatinu apie stipriai alkoholio paveiktus ir agresyvius (arba potencialiai agresyvius) benamius. nekalbame tiesiog apie vargetas, kuriems gyvenime nepasisekė, tačiau yra išlikę padorūs visuomenės nariai.]






28 komentarai ↓
Benamiai visuomeniniame transporte – kaip/ar spręsti? » Blogorama.lt // 2009-11-04 @ 02:51
[...] Originalus EziukasVilniuje.lt turinys: Benamiai visuomeniniame transporte – kaip/ar spręsti? [...]
Valdemaras // 2009-11-04 @ 04:23
iš vienos pusės suprantu kontrolierius. jie per dieną aplanko ne vieną trolei/auto-busą, kur benamių milijonas. užtenka ir šiaip “normalių” girtuoklių. yra tekę ir pačiam studentavimo pradžioje kelis išvaryti. bet tokie atvejai - vienetiniai. benamiai neatskiriami nuo visuomeninio transporto lygiai taip pat, kaip nuo paties miesto.
twitteryje vartotojas kontrolierius kartą pasakė gerą mintį: “visuomeniniam transporte visi lygūs: ir keleivis su bilietu, ir zuikis, ir bomžas. Skyriasi tik rizika, kurią prisiimam.” Klaipėdoje, pavyzdžiui, yra kiek kitaip - ten keleivis lipdamas į autobusą pirmiausia turi susimokėti, dėl to [galbūt - nesu tikras] išsprendžiama benamių problema.
Vilmantas // 2009-11-04 @ 07:58
Viską nustelbia jų kvapas.
Evaldas // 2009-11-04 @ 08:20
Seniai nesinaudojau viešuoju transportu, bet viena aišku, kad ar tai būtų vargeta, ar alkoholikas, visi turi mokėti už suteiktą paslaugą - pervežimą. Jeigu neturi už ką mokėti - nevažiuok, ieškok paramos ir pan. Vežėjas turi užtikrinti, kad mokantys už bilietą galėtų ne tik jaustis komfortabiliai viešajame transporte, bet ir saugiai. Deja, panašu, kad šiuo metu mokama už bilietą kainą ir nepagrįstai didelė lyginant su teikiamos paslaugos kokybe.
Marius // 2009-11-04 @ 08:58
da normali ta kaina, piktintis kainos dydžiu tolygu - batų kainai parduotuvėse :) mano daiktas, kiek noriu tiek įkainuoju.
o kas link benamių.. įmonė nesilaiko savo pačios sukurtų taisyklių, ir taip daro negražų pavyzdį.
Tomasino // 2009-11-04 @ 10:43
Klaipėdoje ši situacija smarkiai pasikeitė, kai keleivius pradėjo įleidinėti pro priekines duris. Visi įeina po vieną, išsimušą bilietą arba parodo mėnesinį. Ir tai tikrai neužtrunka ilgiau, kai visi supranta, kad nėra ko grūstis ir skubėti. O tie “gyvenimo nukamuoti” žmonės kaip ir nebesigrūda į tą eilę, o jei ir bandytu, tai manau, kad liktu išprašyti.
Enigma // 2009-11-04 @ 10:53
Manau, kad ir Vilniuje laipinimas pro priekines duris nepakenktų. Viliuosi, kad tada ir zuikių ir nemalonaus benamių kvapo nebūtų.
shiny // 2009-11-04 @ 12:33
norėjau ir aš parašyt apie laipinimą tik per priekines duris, bet jau kiti pasisakė (: ir pritariu Evaldui - tikrai erzina kai susimoki už važiavimą ir turi po to kęst visokius senai nesipraususius ir neblaivius žmogėnus. o kontrolieriai tai patys turbūt gana dažnai yra kažkokie gyvenimo nuskriausti žmonės, manau kad keleivių komfortas jiems rūpi mažiausiai
Karvė // 2009-11-04 @ 13:06
Aš irgi prisidėsiu prie nuomonės, kad keleiviai laipinami turi būti tik per priekines duris. Tuomet ne tik nesusimokėję arba nepaeinantys nepraeis, bet ir kontrolierių reikės daug mažiau.
Dukartdu // 2009-11-04 @ 13:34
man tai kažkada buvo pikta, kai mane nubaudė - net pati nemaloniai nustebau, kad namie palikau piniginę su mėnesiniu bilietu ir visais dokumentais. O va benamiai ar agresyvūs girti dėdulės tik parėkavo ir viskas - į juos dėmesio niekas nekreipia, su bilietu ar be jo. Reikia kontrolieriams daryti verslą ir keleivių kvėpuojamo oro kvapas ar kitoks komfortas jiems nė motais.
m // 2009-11-04 @ 13:36
pirmiausia nuo pabaigos..
tas visuomeninio transporto apmokejimo ir kontroles budas kuris yra vilniuje, yra visiska atgyvena ir palikimas. Komerciskai neefektyvus modelis nuo tu laiku kai niekam nebuvo idomu pinigai. Bet laikai juk pasikeite? Gerai butu zinoti statistini rodikli kaip vyksta kitose europos salyse: ar daugiau per priekines duris pay and go, ar kaip Lietuvoje go and pay (if you want) :). Ir tuomet daryt isvadas ir ziuret kuris metodas geriau zmonem, kuriuo budu uzdirbama daugiau, kuriuo budu suteiktos paslaugos bus kokybiskesnes,patogesnes ir kels vartojimo lygi, taip uzdirbant dar daugiau pinigu.
Kas link eziuko pastebetos netvarkos, (buti girtu, vartoti alkoholi, uzgaulioti kitus zmones, elgtis kitaip ne pagal visuomenes normas) viesoje erdveje. Eilini syki matosi, kad Lietuvoje pareigas einantys, darba dirbantyus zmones, prastai, neefektyviai atlieka savo darba! Eilinis atsakomybes uzimtom pareigom trukumas. Visi gyvena laikina gyvenima ir sako ai… tingiu..ai kam cia vargti.. ai kitas po manes padarys, ai ne mano cia darbas, ai man mazai moka, kad purvinciaus ir t.t. ir pan. kiekvienoje srityje ar politika ar troleibuso kontrole.
Bet juk einant i darba zinai salygas ir pareigas, ir pats pasirinkai tai dirbti! kazkas nepatinka - eik dirbt kitur. Nepriima?! Reikejo eiti daugiau mokytis, mazai moka - dirbk gerai, rodyk save mokes daugiau! Tad tas kontrolierius kuris nepriziuri tvarkos, nepadeda tvarkyti, ir tingiai tikrina bilietelius is zmoniu pagal savo nuoziura, turi buti pakeistas kitu. Geresniu, efektyvesniu, atnesanciu daugiau pinigu ir kelianciu aptarnavimo lygi.
Tad ziurint i visuomenini transporta is komercines puses, nereikia cia zaisti aka “humaniskais” jausmais, kad vienas benamis ir neturi namu, tad gali nemokamai voliotis ant truliko grindu, o kitas per girtas taloneliui issimusti tad ai, lai miega.. deje nemokamai nieko nebera ir reikia keisti poziuri ir nevezti tu kurie nemoka! Kaip tai geriausiai padaryti spresti tiems kieno tai biznis. Ai, valstybes?!
Salomėja iš trylikto namo // 2009-11-04 @ 17:03
Va mažuose miestuose, pvz., Ukmergėje, jau nuo senų senovės keleivius įleidžia tik pro priekį. Na bet tam mieste nėra spausdintų talonėlių, tik nuolatiniai. Tai visi vistiek perka autobuse, panašiai, kaip Vilniuje tuose privačiuose. Aš manau, kad benamių neįmanoma niekaip išgyvendinti. Na išmes jį iš autobuso, sutrikdys grafiką, kol terliosis, o anas įlips į kitą. Tiek to laimėjimo.
paklaida // 2009-11-04 @ 17:20
Dar ir kontrolieriai galėtų būti atskira tema. Jų darbo metodika irgi specifinė. Nieko nėra šlykčiau, kaip savimi pasitikntys pachmielingi bičai ankstų sekamdienio rytą vulgariai su tavimi pakalba tikrindami talonėlį. Arba tas troleibuso užgrobimas vidury baltos dienos.
O kas dėl valkatų. Kažkada važiavau žiemą troleibusu, lauke šalta, troleibusas naujas, sėdžiu, gera ir matau, kad stotelėje stovi vienas žmogus, kaip tokiems pridera su keliom “pufaikom”, kažkokia kepure, maišu rankose. Pirma mintis: ar yra daugiau laisvų vietų, nes nenoriu, kad sėstų šalia manęs. O troleibuso vairuotojas sustojo taip, kad išleido kažką per galines duris, o tų vidurinių, prie kurių stovėjo valakata, net neatidarė. Pamenu, tada pasidarė gaila.. Vis gi šalta lauke. Vis gi gyvas padaras - žmogus. Kiti kates nuo kiemo surenka, jos nemažiau parazituoja. Valkatavimas yra gyvenimo būdas, reikia spręsti ne tik problemą dėl troleibusų, reikia spręsti problemą apskritai: jie būna girti gatvėse, prašo išmaldos, nors tai yra irgi neleistina.
Flyin Dre // 2009-11-04 @ 18:00
Aš manau, kad jei benamis savo vietoj - tegul važiuoja, bet jei agresyvus ar neblaivus, kontrolierius privalo jį išlaipinti.
Giedrė // 2009-11-04 @ 18:06
oi ežiuk, na ir temą palietei :)
kasdien savo grupiokams skundžiuosi, kaip mane iki gyvo kaulo užkniso šie bendrakeleiviai 26-to maršruto autobuse, kuris rieda PILNAS iki pat santariškių, o bomželiai lipa tik viena stotele anksčiau.
Ir aš neturiu konstruktyvaus pasiūlymo, nebent galiu sutikt su priekinių durų taisykle. Būtų efektyvu.
Be to šiandien turėjau išlipti į šaltį, nes du girtutėliai ir su klaikiu širdies nepakankamumu (suprask cianoze centre) pradėjo rėkt ant gale sėdinčių panų, kad jos atseit protingos ir pan.
Jie mane tikrai nervina, nes valkatauja dėl to, kad tingi dirbt ir man net sunku tokių gailėtis. Joks benamis, kuris tapo tokiu ne savo noru, net neišsiskirs keleivių minioj.
Originalas // 2009-11-04 @ 20:09
Kartą toks purvinas bomžas į trooliką įlipo, nuvirto per tas keturias sėdynes, vairuotojas sustojo ir išvijo jį..
Kitą kartą buvo, kai įlipo su armonika senis, o vaikas pradėjo valkatauti centų.. http://www.topzone.lt/troleibusai-matematika-muzika-ir-liemeneles visada jais linksma važiuoti. :))
ilgius // 2009-11-04 @ 20:47
įėjimas per priekines duris ir vairuotojo kontrolė, kartu daugiau transporto priemonių, brangesni bilietai (lengvatos tiems,kuriems reikia)
benamis // 2009-11-04 @ 23:13
Įlipimas pro priekines duris neišspręs problemos. Galbūt kituose miestuose tai pasiteisino, bet Vilniuje nelabai matau galimybių tokiai sistemai. Visų pirma ir svarbiausia, susidarys įlipančių keleivių eilės, kas sąlygos dar ilgesnį kelionės laiką per piko valandas.
komentatoriaus m pastebėjimai, kad kitose Europos šalyse praktikuojamas įlipmas yra pro priekį ar kaip ten reikia suprasti - nėra teisingas.
Kaltinimai, kad darbą dirba blogai irgi panašūs į pyčio protrūkį, visi dirba vienokį ar kitokį darbą.
Keista, jog niekas iš komentavusių nepagalvojo ar kontrolierius bus fiziškai pajėgus susitvarkyti su gulinčių, miegančiu ar kitokią poziciją užimačiu bomžu.
Mano galva, tikrai negali. Manau, kad susisiekimo paslaugoms reiktų samdyti apsaugą kontrolieriams ar net apsaugos tarnybą su kampuotais vyrukais, kurie pagelbėtų išguiti bomžus iš visuomoninio transporto.
Visgi, bomžai amžina problema, kol bus kažkada daroma labai daug vandens nutekės.
eziukassukedais // 2009-11-04 @ 23:21
benami,
turint omeny, kad kontrolieriai dirba keli ir tai dažniausiai būna ne patys kūdžiausi vyrukai, dėl fizinių pajėgumų problemų nekiltų. beje, jų net nereikia - kontrolieriai yra pakankamai apmokomi psichologinio poveikio priemonių, kad jiems užtektų paprašyti, benamis pats išsiridentų.
o šiaip jau aš ne apie tai. svarbiausia - kas prisiima atsakomybę imtis veiksmų + žino, kokius juos atlikti. ar tai būtų išprašymas, ar spec tarnybų kvietimas. o čia jau nereikia nei rankų teptis, nei rizikuoti sveikata. gal tik šiek tiek laiko sugaišti (to, kuris galėjo būti skirtas pagauti zuikį)
Kontrolierius // 2009-11-05 @ 00:59
Norėčiau ir aš įkišti savo trigrašį. :)
Ežiukas palietė išties aktualią ir opią visuomeniniam transportui temą. Apie bomžūs šiais laikais tik blogai kalbame. Tikriausiai gerų egzempliorių užtektų vienos rankos pirštų suskaičiuoti, tad mes net nesivarginame. Man taip pat nepatinka smirdantys individai, okupuojantys troleibuso sėdynes. Po jų apsilankymo aitrus kvapas dar ilgai išlieka. Tačiau neseniai parsigabenti įspūdžiai iš Klaipėdos sukėlė gana įdomių minčių, kuriomis noriu pasidalinti ir su jumis.
Taip, važinėdamas autobusais pastebėjau, jog nemalonaus kvapo ir benamių mano kely nepasitaikė. Taigi labai tikėtina, kad tokia sistema puikiai tiktų.
Tą dieną buvo išties žiauriai šalta ir viena sutikta moteris svarstė, o kaip tokiu oru išgyvena benamiai. Ir išties, kaip? Glaudžiasi stoties prieigose, apsimuturiuoja škurliais, šildosi stipresniais gėrimais. Jų neaptiksime prekybos centruose, nes apsauginiai juos tiesiog atspardys. Jų nesutiksime načnykose, nes juos ir iš ten išvarys. (Valdemaras žino, apie ką aš kalbu :).
Belieka tokios šilumos salelės, kaip troleibuso galas su šildomomis sėdynėmis.
Manau, prie ežiuko apklausos verta užduoti klausimą pačiam benamiui: „kur tu važiuoji?“ Dauguma jų tiesiog traukia ratu, kad pasišildyti ar prastumti laiką. Ne daug jų iš tiesų naudoja troleibusą, kaip susisiekimo priemonę. Tikrai būtų gražu, jeigu jų būtų mažiau visuomeniniam transporte: nebadytų akių „negražus vaizdelis“, nosis neužuostų to aromato. Kita vertus, benamių problemą nustumtume į kitą viešą erdvę, pvz.: Aušros vartai su savo prašinėtojais, padaugėtų mirštančių gatvėje ar nušalusių galūnes.
Kontrolierius tikrai turėtų rūpintis keleiviais ir išlaipinti tiek zuikius, tiek valkatas iš troleibuso. Jų atlyginimas priklauso nuo surinktų pinigų už baudas. Iš benamio net gyvenamo adreso nepeši. Geriausia, ką galima padaryti, tai geruoju juos išprašyti išlipti. :)
Jeigu savivaldybė pradėtų mokėti kontrolieriams už kiekvieną sugautą benamį premijas, tada tai įgautų visai kitokį atspalvį. Tik va tokie sprendimai ne pagal kišenę Vilniaus valdžiai.
P. S. girdėjau, kad tikri kontrolieriai zuikius vadina bomžais, iš jų lūpų tai skamba taip ironiškai! :D
eziukassukedais // 2009-11-05 @ 01:04
Kontrolieriau,
tikrai sutinku, kad benamiams pagalbos reikia. tačiau ji tikrai ne viešajame transporte. manau, kad yra nakvynės namai. yra taip pat ir darbo birža, teikianti apmokymus. net jei nėra pilnai sukurtas mechanizmas, padedantis benamiams, tai to tikrai negalima laikyti pateisinimu troleibusų okupavimui.
beje, parašiau į SĮSP, daviau nuorodą į postą ir komentarus. labai įdomu, ar/kaip sureaguos.
m // 2009-11-05 @ 03:03
benamis citata “Keista, jog nieka iš komentavusių nepagalvojo ar kontrolierius bus fiziškai pajėgus susitvarkyti su gulinčių, miegančiu ar kitokią poziciją užimačiu bomžu.”
tai yra imones uzsiimancios visuomeninio transporto verslu reikalas, samdyti zmones tinkancius atitinkamom pareigom! Kodel direktoriu renka jei jis atinka, turi issilavinima..patirti, sugebes eiti savo pareigas ir pan.. kodel klubu apsauginiai stambus ir galingi? del to kad rinka to reikalauja, kitokiu chuliganai tiesiog nebijo. tad kodel kontrolierius jau gali buti bent kas? (gimine, svogeris ar bobute?) Gal laikas prisitaikyti prie rinkos salygu?! Nesuprantu esamos sistemos ir keista, kad privacios transporto bendroves su tuo susitvarko kiek geriau.
Kontrolierius // 2009-11-05 @ 15:26
M,
Kaune kontrolieriaus funkcija atlieka Argus apsaugos darbuotojai. Atrodo apsaugos bendrovėje turėtų dirbti vien spintos, tačiau taip nėra. Iš čia ir atsiranda istorijos, kaip keleivis su peiliu sužeidė kontrolierių arba pacaniukų ir „liesų“ kontrolierių muštynės stotelėje.
Kas liečia paties keleivių saugumo, tai iš dalies ši atsakomybė krenta ant vairuotojo. Vairuotojas turi ne tik vežti tvarkingai keleivius, bet ir pirmas žmogus, kuris griebiasi veiksmų, kai pamato grumtynes autobuso viduje. Jeigu atsižvelgti į tai, kad vairuotojas turi nuolatinį ryšį su dispečerine, o dispečerė, jeigu tuo metu nežaidžia kortomis, gali lengvai nustatyti jo buvimo vietą. Jei ši sistema funkcionuotų, tai ji būtų geresnė, net už apsaugos. Tereikia apmokyti darbuotojus, kaip elgtis susidurus su smurtu, bomžais ir kitais nenumatytais atvejais viešajame transporte. Tačiau kol ko nors nepripjaus troleibuse, tol tai tik bus teorinės rekomendacijos. Lietuvoje taip jau sulipdyta, pirma įvyksta baisus dalykas, tik po to pradedama jį spręsti.
istorikas // 2009-11-05 @ 22:06
man patiko, gerai pakikenau, ypač , kai skaičiau apie tą muzikantą:))
pterapija // 2009-11-05 @ 23:51
Žiemą tų benamių viešajame transporte turėtų dar padaugėti. Nes kiek žinau, nakvynės namuose dienos metu jiems neleidžiama būti (išskyrus invalidus ir mamas su mažais vaikais). Jie būtinai turi išeiti visai dienai “pasivaikščioti”, o kai šalta, matyt nesinori vaikščiot, tai susišildyt galima troleibuse:)
wasara // 2009-11-08 @ 21:42
Sveiki visi.
Idomus pasisakymai.
Bet esu tik vienos nuomones.Problema reikia spresti.Veiksmu jokiu nesiimama.Ir pirmiausiai turetu kontrolierius imtis veiksmu.
Bet ka kalbeti apie kontrolieriu veiksmus del benamio,kai jie taip skuba lekia,kad vos issilaikai transporto priemoneje.Ziauru.Bet cia atskira tema.
Kas liecia ilipima per priekines transporto priemones duris-viskas butu labai ciki ir niekas ilgai neuztruktu.Visi zinotu,kad reikia buti pasiruosusiems rodyti nuolatini ar pirkti taloneli ar ji zymeti.Butu super.
O beto,zmones nemegtu kaip isprotejai transporto priemone,kaip gyvuliu banda neziuredami net ant ko lipa,stumdosi,lyg juos paliks.
Kas liecia del benamiu,jei jis neislipa graziuoju,kviesti tarnyba.
O jei yra keletas kotrolieriu su benamiu jiems jokiu problemu susitvarkyti,jei paprasta “zuiki” gali sutvarkyti,neisleisti iseiti,iskviesti policija,tai ir benami sutvarkyti jiems jokiu problemu-tikrai tai zinau.Tik reikia noro.O ne numoti ranka.
Ir beja,nors jau tris metus jei ne daugiau nesisedu ant viesojoje transporto priemoneje esanciu sedyniu,gal pagaliau butu galimybe pailsinti kojas,nes kai prisipaudzia prie taves nesvarus ir kaip as vadinu “issiskleides” per dvi vietas zmogus,tai kartais geriau sedeti.
Supratingumo pas zmones nei laso.Svarbiausia,kad viskas man dzin,kad ne as turiu tuo rupintis ir tt,o gal imkime ir kazka padarykime?
Pamenu kai viena karta sugavau moteri,kad nenukristu kai stabde autobusas,ji nustebo,kaip as cia taip,ir tik poto pasimetusi padekojo.
Taigi,zmones,kodel mes nusispjauname i viska.
Musu yra daugiau nei valdzioje sedinciu.Jei jie nedaro tvarkos,tai gal imkimes patys pagaliau?
Nesiulau tempti is autobuso valkata,bet prie langelio,arba vieningai rekti autobuse,kontrolierius tikrai to nepakestu.
Uzteko viena karta susiraukti uzsidengti saliu nosi,ir kontrolierius pastebejo,nereikejo net nieko sakyti,uzteko tik i jo veidrodi paziureti,jis sustojo ir liepe valkatai susimoketi,bet as del savo saugumo,islipau lauk.Geriau sumokesiu is naujo,nei kesiu slykstu kvapa.
Daug galeciau papasakoti ivairiomis temomis ka mes,zmones darome del bendros visuomenes geroves,nes daznai,tiksliau visuomet stebiu zmones o ypac kai esu viesojo transporto priemoneje.Ziauru.Ziauru.
Ir galvoju tuomet,nei vieno saunaus cia bachuriuko,tai bent akytemis paspoksociau i ji,o ne i koki valkata.
Ka zmones,pirkime masinas,ir vaziuojame gerti arbatos,kur jauku ir silta :)
Del bomzu esame kalti patys,jie neatsirado is niekur.Reikia rupintis vaikais,kaip Ispanijoje rupinasi,pasidomekite,ne taip,kaip mes,savarankiskai paleidziame,tada ir nebus bomzu.
Nusiminiau tik del vieno,kad mano balti kailinukai,taps juodi :(
Iki malonaus susirasymo visiems ;)
Ir gal kas vaziuojame gerti arbatos? :)
R // 2009-11-09 @ 20:56
Tokia situacija autobusuose,troleibusuose is tiesu gasdina. Vienoje is Europos saliu uz sauguma atsako vairuotojas. Jei jam nepatinka kazkieno elgesys jis be problemu sustabdo autobusa ir ji islaipina,jei butina,iskviecia policija. Pas mus irgi noretusi bent siokios tokios pagalbos is vairuotoju,nes kontrolieriai neapsilanko kiekviename autobuse/troleibuse,todel manau atsakomybe tureti kristi ant vairuotoju. Tik dar viena is problemu,kad vairuotojai ne vien vyrai,o moteriai butu sunku suvaldyti koki ikaususi vyriski. Zodziu,sita problema musu valdziai nerupi,todel manau dar ilgai teks vazinetis viesuoju transportu bijant “bomzu”,alkoholiku ir siaip “mielu” maniaku,vagiu ir nesveikos psichikos zmoniu.
Domas // 2009-11-15 @ 18:29
Benamiai , neitin malonus kvapas troleibuse….
Vilnieciai ir sveciai , mes mokam uz visuomenine paslauga tai kovokim uz tai… ilipa benamis isvaryti reikia, pasakyti kad jis nepageidaujamas su savo tvyrancia kvapo terapija.. Juk nuo musu paciu priklauso jei mes jiems nieko nesakysim tai uz mus to tikrai niekas nepadarys…
Ar nemanot taip….?
palikti komentarą